Læste bøger i 2015

Målet var 100 læste bøger i 2015. Et meget ambitiøst mål, taget i betragtning af at jeg i 2014 ‘kun’ læste 41 bøge, at jeg har været på barsel med tvillingerne og at jeg stadig studieaktiv. Og et mål jeg desværre heller ikke nåede. Det er dog aboslut ikke med ærgelse, for det har været en sjov udfordring, og de 65 bøger jeg fik læst, var også et helt pænt antal. Et tilbageblik over de læste bøger, giver mig lysten til at vælge de ud, der har fyldt mest i mit hovede, og som jeg betragter værende årets bedste.

15 bøger har i år fået 5 stjerner, og det er alle bøger, der på hver sin måde har rørt mig. Nogen har været fulde af spænding og mystik og rystet mine grundvolde. Mens andre har været hjerteskærende, romantiske og følelsesrammende fortællinger. Derfor kan jeg på ingen måde rangere dem indbyrdes, jeg synes blot, at de alle 15 fortjener at stå sort på hvidt som ÅRETS BEDSTE LÆSEOPLEVELSER.

Listen er i vilkårlig rækkefølge og ved hver bog, er der linket til min anmeldelse!

IMG_0106

Skyggesider af Christina Bonde

IMG_0113

Geminiderne af Nanna Foss

IMG_1689

Mig før dig af Jojo Moyes

Skærmbillede 2015-10-02 kl. 12.09.10

Efter dig af Jojo Moyes

IMG_0742

Demontrappers serien: Fortabt, Forrådt og Forsonet af Jana Oliver

IMG_0543

Hvor intet bryder viden af Leonora Christina Skov

IMG_0288

Anna og det franske kys af Stephanie Perkins

IMG_0267

Dæmondræber serien: Oprører, Udvalgt og Revolution af Louise Haiberg

Bryllupsnatten af Sophie Kinsella (Anmeldelse kommer her i januar)

8702152944

Dig og mig ved daggry af Sanne Munk Jensen og Gleen Ringtved

IMG_0431

Emma af Jane Austen

IMG_6009-0

21 måder at dø af Sarah Engell

 

Det er fantastisk at være beriget med så mange gode læseoplevelser, og der er endnu flere, for rigtig mange bøger har fået 4 stjerner og har også været eminente. Men overstående stjal mit hjerte på hver deres måde, og derfor vil de stå som årets bedste.

 

Hvilke bøger har du læst i 2015, som bør rangeres på listen over de bedste? Og er du blevet overrasket over nogle læseoplevelser, som du på forhånd ikke havde forventet ville være så fantastiske?

4 thoughts on “Læste bøger i 2015

  1. Sikke en masse gode bøger 🙂 Kan godt nikke genkendende til mange af dine favoritter, har endelig fået læst Leoniderne og glæder mig super meget til Geminiderne

  2. Åh, sikke nogle fine valg!
    ‘The First Last Kiss’ af Ali Harris var uden tvivl en af de bedste bøger – en der forresten i høj grad kan anbefales, nu du var så glad for ‘Mig før dig’.
    Derudover ligger ‘Morika’-trilogien også højt på listen, samt ‘Dæmondræberen’-trilogien, begge trilogier slog benene fuldstændigt væk under mig! 🙂

    • Jeg tror nok jeg har Morika stående – måske noget fra bogbloggertræf?! ‘The First Last Kiss’ kender jeg ikke, men skal da helt sikkert lige tjekkes 🙂 . ELSKER dæmondræber triologien!

Skriv en kommentar