The Demon Trappers #2 (Forrådt) – Jana Oliver

Advarsel: Har du ikke læst bog 1, kan denne anmeldelse indeholde spoilers.

IMG_0742

The Demon Trappers #2 (Forrådt) – 5 ud af 5 stjerner

Katastrofen i Tabernaklet har sat sine tydelige spor i Atlanta. Mange dæmonfangere er døde, dæmonerne hærger, og byrådet anmoder Vatikanets dæmonjægere om hjælp. Imens tager Riley alle midler i brug for at finde sin far, men det er en både svær og farlig opgave. Oveni er der stadig det falske vievand at tænke på, og huslejen. Desuden opfører Simon sig underligt, og Beck er endnu mere overbeskyttende end sædvanligt. Heldigvis er der også lyspunkter som den mystiske, toplækre Ori der har udnævnt sig selv til Rileys bodyguard. Og med en kategori fem dæmon som tørster efter Rileys blod, kan hun nemt få brug for hjælp .

The Demon Trappers #2 starter lige på, og jeg vil umiddelbart mene, at man skal læse The Demon Trappers #1, da historien ellers ikke giver mening.

I bog #2 fortsætter vi med at følge Riley og hendes kamp om, at finde ud af hvem der har vækket hendes far. Men det er som beskrevet ovenfor, ikke det eneste som hun døjer med. Verden som hun kendte den krakelerede allerede ved hendes fars død, men nu møder hun i sin søgen efter svar nogle aspekter ved både hendes fars liv og hele hendes eksistensgrundlag, som får hende til at vakle. Og hvad med ham Ori? Hvem er han, og hvorfor er han pludselig så interesseret i at hjælpe Riley? Der er så mange ubesvaret spørgsmål, og skønt Riley forsøger at holde sammen på både sig selv, og de mennesker hun har i sit liv, så føles det oftere som modvind og oppe af bakke end en befrielse for hvert skridt hun tager.

Denne fortsættelse af Rileys historie er præcis lige så fyldt med spænding og mystik som bog #1. Universet overrasker med nye tiltag og spændende karakter. Vi kommer dybere under huden på flere af vores hovedpersoner, og deres opførelse begynder pludselig at give mere mening. Jeg læste sidste side i bog #1 med en enorm stor forventning til bog #2, og jeg kan kun beskylde den for at opfylde alle mine forventninger. For vi drages mere og mere ind i en historie, hvis spind ikke blot trækker i en retning, men efterlader os med et hav af tråde, der skal samles sammen senere i serien.

Jana Oliver fortsætter med sit flydende sprog og dragende beskrivelser, som jeg gerne vil give oversætteren ros for at bibeholde. Det er et mesterværk i sin genre og det faktum, at jeg nu har opdaget at serien ikke stopper efter bog #3, men at der findes både en #4 og en #4,5, er jo helt fantastisk.

Ligesom bog #1 så slutter denne bog også med en klimaks, der efterlader mig i spænding og forventning og skubber mig videre til bog #3. I denne omgang er jeg heldig, at jeg har bog#3 liggende klar og afventende, men det bliver svært at skulle vente på, at Forlaget Tellerup også udgiver #4. Men jeg må sætte min lid til forventningens glæde! 🙂

Info:

Original title: The Demon Trappers #2 – Forbidden

Forfatter: Jana Oliver

Forlag: Forlaget Tellerup

Læst på: Dansk – oversat af Sarah Feddersen Thomsen

Stjerner: 5/5

Læst på mofibo

3 thoughts on “The Demon Trappers #2 (Forrådt) – Jana Oliver

  1. Pingback: The Demon Trappers #3 (Forsonet) – Jana Oliver (Anmeldelse) | nenaskov

  2. Pingback: Juni update | nenaskov

  3. Pingback: Læste bøger i 2015 | nenaskov

Skriv et svar

