Sig ikke at du elsker mig: Delphines jul – Anja Christensen (Anmeldelse)

SIADEM Original FINAL

Sig ikke du elsker mig – 4 ud af 5 stjerner. (Anmeldt for forfatteren).

Delphine Marchand er en ung skuespillerind med stor success på teateret, som er kæreste med den noget ældre teaterdirektør, Karsten. Sammen nyder de stor success, med en forestilling der kører for udsolgte huse. Alligevel er Delphines humør trist denne december, over udsigten til at skulle fejre jul alene. Karsten er begyndt at opføre sig mærkeligt fjernet, og familien har planlagt en juleferie til Thailand. Det ser ud som om Delphine skal sidde alene i lejligheden på Amager og fejre jul. Smagen af success er ikke så sød, når kærligheden føles som om den forsvinder mellem hænderne, og der står ivrige kvinder i kulissen, og venter på at slå kløerne i hendes elskede. Kan hun få forholdet tilbage på sporet igen?

‘Sig ikke du elsker mig’ er en sød julenovelle, som jeg ville ønske, jeg havde læst i december. Det er en finurlig og fin historie om kærlighed, jalousi, overraskelser og ikke mindst… jul. Jeg får lidt fornemmelsen af ‘Love Actually’, når jeg læser denne novelle. Ikke over handlingen, men over følelsen af sødme og små smil. For det er klart en slutning, som jeg både havde set komme men også som jeg slet ikke forventede. Den der slags historie hvor opskriften er enkel, men hvor man som læser stadig er opmærksom på, om der pludselig sker skift og forventnings-overlist.

Jeg vil anbefale denne søde lille historie til decembers kolde vejr og varme følelser.

Tak til Anja Christensen for en dejlig læseoplevelse.

Info:

Original title: Sig ikke du elsker mig: Delphines jul

Forfatter: Anja Christensen

Forlag: Ordlaboratoriet

Læst på: Dansk

Stjerner: 4/5

2 thoughts on “Sig ikke at du elsker mig: Delphines jul – Anja Christensen (Anmeldelse)

  1. Pingback: Læste bøger i marts 2016 | nenaskov

  2. Pingback: Ros til Sig ikke at du elsker mig (Delphines jul) – Ordlaboratoriet

Skriv en kommentar