Aftalt spil – Elle Kennedy (Anmeldelse)

 IMG_2142Aftalt spil – 2 ud af 5 stjerner (Anmeldt for Plusbog.dk)

Hannah er på alle måde fuld af selvtillid; bare ikke når det kommer til sex og forførelse. Og nu er hun blevet forelsket i Justin, så hvordan skal hun fange hans opmærksomhed? Den eneste måde er, at gøre ham jaloux. Også selvom det indebærer, at hun skal privatundervise den irriterende, barnlige, selvtilfredse ishockey-holdkaptajn, Garrett, i bytte for en såkaldt ’date’.
Garrett Graham har aldrig drømt om andet end at blive professionel ishockeyspiller. Men hans faldende karakterer truer drømmen og han bliver nødt til at få en privatlærer. Og hvem kunne være mere oplagt end Hannah? En sarkastisk brunette som kan sikre ham de karakterer, han behøver og som samtidig har brug for ham. Men da et enkelt, uventet kys fører til hed sex, går det hurtigt op for Garrett, at han ikke bare vil være en brik i et barnligt spil. Han bliver nødt til at overbevise Hannah om, at den fyr, hun i virkeligheden er forelsket i, er ham.

Aftalt spil er første bind i den populære Off-campus serie.

Der er forskellige meninger om litteratur og forskellige præferencer for genrer – hvilket jo afspejler det faktum, at vi som mennesker ikke er ens. Derfor vil jeg også advare om, at denne anmeldelse vil være påvirket af det faktum, at denne type historie nok bare ikke er mig. Ellen Kennedy skriver egentlig en meget sød historie om en pige og en dreng, der hvirvles ind i en kærlighedsintriger. En historie hvor handlingskurvern dog desværre ikke er præget af de store klimaksudslag. (ja nu snakker jeg selvfølgelig den litterære klimaks, den anden er der masser af — tø hø 🙂 ). Vi bliver ret hurtigt præsenteret for de vigtige personer, finder ud af deres forhold til hinanden, og så ruller vi ellers derud af. Sidste gang jeg læste denne slags litteratur var ved Fifty Shades serien, og der måtte jeg også gå til bekendelse. Jeg savner noget modstand, jeg savner nogle forhindringer, der ikke løses alt for nemt. Jeg savner noget frustration. For skønt vores hovedpersoner går gennem et par prøvelser, for i slutningen at nå en løsning, så virker det hele bare lidt for nemt. Måske jeg sidder fast i det traditionelle skellet, hvor prøvelserne for kvinden og manden skal kræve en del, før de kan nå hinanden til sidst – måske jeg bør ryste mine forventninger og meninger, om hvordan ting burde være, af mig, for at kunne nyde denne historie. Det kan sagtens være.

Men når det så er sagt, vil jeg gerne sige et par positive ting om selve teksten. Ellen Kennedy skriver på en nem og legende måde, der gør historien rolig og tilgængelig. Hun bygger sin historien op, og hun er god til at tegne et billede, af det vi som læser skal forstå og forestille os.

Så er du til de søde, erotisk præget, historier, så vil jeg anbefale denne bog. Søger du mere substans, så vil jeg fraråde den.

Info:

Original title: The Deal

Forfatter: Elle Kennedy

Forlag: Flamingo

Læst på: Dansk

Stjerner: 2/5

Anmeldt for Plusbog.dk

1 thoughts on “Aftalt spil – Elle Kennedy (Anmeldelse)

  1. Pingback: Oktober, november og december update (Læste bøger) | nenaskov

Skriv en kommentar