Jorian og Tristan – 20 ugers opdatering

Der bliver puttet hos mor, spist grød, prøvet tøj til juleaften og så kunne de for et par uger siden sidde sammen i Alexanders gamle barnevogn. Det er så forbi nu! 🙂 ❤

Endnu en måned er gået, og i går var det 20 uger siden, at jeg lå på Horsens sygehus og mødte Jorian og Tristan for første gang. Men selvom det føles som om at tiden er fløjet forbi – hurtigere end man næsten kan nå at følge med – så føles det alligevel ikke som i går, at de blev født. Der er sket så meget i vores lille familie siden da, og summen af oplevelser fortæller tydeligt, at de 20 uger er gået. Men alligevel inden vi ser os om, så skal de små starte i dagpleje, og hverdagen kommer for alvor tilbage. Men i første omgang skal vi vist bare lige stoppe op og glæde os over de sidste 4 uger og deres skønne udvikling. ❤

For hold da op hvor sker der meget nu. Man kan næsten mærke deres udvikling fra dag til dag. Der er fuld kontakt og masser af smil og grin. De elsker, når vi synger for dem, så dagen går stort set i en stor sang, hvilket er fint for mig, men lidt synd for dem der skal lytte til min skønsang! 😉 Men så længe det holder dem i godt humør, så er jeg tilfreds, for når de i kor brokker sig, så skal man virkelig sørge for at arbejde hurtigt.

Desværre er min tålmodighed ikke altid i top, og jeg kan godt mærke, at jeg begynder at ramme mit maks. Jeg har haft dage, hvor jeg slet ikke havde lyst til at skulle være mor, og hvor jeg virkelig skal huske mig selv på, at alting kun bliver nemmere og nemmere. Og det er selvfølgelig ikke kun deres skyld. Det er en kombination, af alt hvad der sker i vores liv lige nu. Specielt på hussiden hvor vi har været udfordret den sidste uges tid, hvor de har hakket gulvet op. Det har betydet at tvillingerne, og jeg måtte flygte over til min mor – pakke bilen ud og ind konstant. Specielt aftenerne har været udfordret, da vi har forsøgt at lave aftaler for ikke at skulle hjem til et hus, hvor vi ikke rigtig har kunne være. Men Jorian kan ikke finde ud af at blive puttet, vækket og så puttet igen. Han bliver ked af det, og det kan tage ret lang tid at få ham til at sove igen, hvilket er super synd. Så jeg glæder mig til, at vi kan få putterutinen op og køre igen, og de kan blive puttet i deres egne senge. Ja det gælder for sin vis alle tre børn, der vil have godt af rutinen igen.

Men ellers jeg synes faktisk, at de små klarer det over alle forventninger. De sover godt om dagen – gerne en lur på et par timer til formiddag og så en mindre henover middag og en lille om eftermiddagen. De har virkelig mange gode øjeblikke, hvor der er smil, grin og ballade. De er blevet gode til at aktivere sig selv, og legetæppet bliver udfordret. Jeg troede egentlig, vi havde rigligt legetøj fra Alexander, men jeg må konstatere, at de har nogle lidt andre præferencer. Der skal ske noget – gerne noget musik og lys. Så alt det der flotte trælegetøj, der passer godt ind i indretningen, er slet slet ikke godt nok. Det skal være skralde bang! 🙂 Men måske det slet ikke er fordi, de foretrækker anderledes end Alexander, de er bare mere overladt til at skulle underholde sig selv, da der er to, og så skal der ske lidt mere. Alexander havde altid en voksen til at lege med. Der er virkelig noget om det med, at nr. 2 skal være mere selvstændig, og især når nr. 2 er 2. 🙂

Vægt og længemæssigt ligger de begge to over normalkurven, hvilket er super flot, da de var små ved fødsel. Og Jorian har 3 tand på vej. Det synes jeg er lidt vildt. Tristan har ingen tænder på vej – han kan tilgengæld nogenlunde stå mens vi holder ham, og han elsker det.

De spiser grød 2 gange om dagen, og når vi kan begynde at være hjemme til aftensmad igen, så skal de i gang med 3 måltid. Lige nu får de gerne grød til morgen mad, en flaske om formiddagen, grød i løbet af eftermidadgen og så flasker resten af dagen. De får en flaske at gå i seng på, en flaske når vi går i seng mellem 22 og 23, og så vågner de omkring kl. 3 og får en flaske der. De sover ikke igennem endnu, men det skal nok komme, når de får mere fast føde og rutinerne bliver mere faste. Jeg kan alligevel heller ikke holde til at sove mere end 6 timer…… 😉 (Læs: TRÆNGER TIL SØVN!)

Så ja, fart over feltet og frustrationer hos moren. Så er alt vist som det skal være! 🙂

Skriv et svar

