Eventyrbogen af Peter Madsen (Anmeldelse)

IMG_1771

Eventyrbogen – 5 ud af 5 stjerner (Anmeldereksemplar fra forlaget).

Eventyrbogen er fyldt med magi, for Peter Madsen ikke bare fortæller, men tegner også 25, af dem som han selv vil betegne som, de allerbedste klassiske eventyr. En kombination af fortælling og formidable tegninger kulminerer i en virkelig skøn bog.

Bogen indeholder de mere kendte eventyr som Snehvide, Hans og Grete, samt Tornerose. Men samtidig indeholder den også nogle der, for mig indtil nu, har været ukendte. Det har været eventyr som Lillekort, Troldenshjerte og Konen i muddergrøften. Ikke destomindre har disse sidstnævnte eventyr taget mig med ligeså stor storm, som de i forvejen kendte. Og dette har uden tvivl været en kombination af tekst og billeder.

Jeg fik denne bog fra Forlaget Alvilda og havde som hensigt, at den skulle læses sammen med min søn på knap 4år. Der må jeg dog tilstå, at den ikke rigtig fangede hans opmærksomhed, og at vi derfor kun har læst om de 3 bukkebruse. På forlagets hjemmeside anbefaler de Eventyrbogen fra 4år, og jeg er ikke i tvivl om, at det er forskelligt fra barn til barn. Jeg vil ihvertfald prøve igen om lidt tid, og så håber jeg, at han på et tidspunkt vil komme til at elske denne bog lige så højt som jeg selv. Eventyr er og bliver magiske læseoplevelser, som jeg i en alder af 31 år stadig sætter højt. Man bliver heldigvis aldrig for gammel til trolde, prinser og rullende pandekager.

Tak til forlaget for læseoplevelsen og selvfølgelig ikke mindst til Peter Madsen for at have lavet denne fantastiske bog. Det gør det ikke bare sjovere, men også betydelig nemmere at holde folkeeventyrene i live.

Jeg ville gerne dele et kort videoklip af bogen, men da mit site ikke understøtter denne deling, så kan videoen i stedet ses på min YouTube kanal. 

Info:

Original title: Eventyrbogen

Forfatter: Peter Madsen

Forlag: Alvilda

Læst på: Dansk

Stjerner: 5/5

Anmeldt for forlaget

1 thoughts on “Eventyrbogen af Peter Madsen (Anmeldelse)

  1. Pingback: Læste bøger i maj 2016 | nenaskov

Skriv en kommentar