Mit BogForum 2015

IMG_1916
Som nævnt flere gange her på bloggen var der i weekenden BogForum. En årlig begivenhed i bøgernes tegn hvor der er mulighed for både at høre og se de forskellige forfattere, måske endda også for at veksle et par ord og få en signering, og for at møde og opleve de mange forlag, der står bag alle de skønne udgivelser, vi oplever dagligt. Jeg havde været så heldig, at Tellerup synes jeg fortjente en billet, så da vi havde fundet en barnepige, kørte jeg mod Belle center.

Udpluk af anmeldereksemplar fra Tellerup

Jeg havde lavet en lang liste, som jeg også fortalte lidt om her, som jeg egentlig havde planlagt at følge forholdsvis slavisk. Det var dog bare slet ikke den følelse, der trak, da jeg endelig stod under tag med så mange spændende og interresant mennesker. I stedet lod jeg mavefornemmelsen styre, og det resulterede i følgende oplevelser:

Vi ankom ca. kl. 11, og skyndte os mod Tellerups stand, hvor Haidi Klaris signerede hendes anden bog i ‘Dæmonherskerensarving’ serien. Anden bog hedder Skæbnens kald og ligger heldigvis i min anmelderpose. Jeg var ret glad for nr. 1, som jeg anmeldte her, og glæder mig til at læse nr. 2. Jeg fik også en fin signering i begge bøger. Det var skønt at møde Haidi, som også har fulgt lidt med på min blog og derfor kunne sige tillykke med tvillingerne. Tænk sig at dem man selv følger og er inspireret af, følger med i mit lille liv. 🙂

Da jeg alligevel var på Tellerups stand, fik jeg fat i de anmeldereksemplar, som jeg skulle have med hjem. Der var rigtig mange skønheder. Michael fra Tellerup trak på smilebåndet over min begejstring, for de 2 der også var lidt tøseglimmer på. Glimer er bare det bedste! 🙂

Glimmer! ❤

Efter det forsøgte jeg at slæbe min pose bøger med rundt og fik kigget lidt hos både Gyldendal, Politiken og Plusbog, og pludselig stødte jeg ind i Nanna Foss, der stod ved Håbefulde unge forfatters stand. Jeg mødte Nanna for første gang til bogbloggertræf sidste år, og hun er bare skøn. Glad og sød og hun har virkelig skrevet så mange fine kommentar til mine Instagram billeder, både under graviditeten og efter tvillingerne er kommet til verden. Endnu en af de mennesker som jeg ser op til og beundrer, der også har fulgt med hos mig. Nanna er lige udkommet med anden bog i hendes sceince fiction serie, Spektrum, der hedder Geminiderne. Den første bog i serien, Leoniderne, var virkelige fed, så det er en af de bøger, jeg glæder mig aller mest til at læse i bunken fra Tellerup. Nanna gav også en fin signering. ❤

Udpluk af de signeringer jeg fik.

Nu var jeg dog så ved at dø af varme og overbelastning så efter et hurtigt pitstop i bilen og noget frisk luft, var jeg på dupperne igen. Min gamle træningskollega og søde veninde Ann Sofie Bækgaard har netop udgivet hendes første bog ‘Træning for gravide’, så hende var jeg forbi for at sige hej og tillykke til. Hun er super sej og et stort forbillede. Ann Sofie havde, da jeg mødte hende for mange år siden, et godt solidt job og en hobby som træner i ASG, Århus studenter gymnastik. Men en dag besluttede hun sig for at det ikke var drømmen, og hun sagde job og sikkerhed op, og startede i fitnessbranchen. Hun arbejdede hårdt og fik både erfaring og kvalifikationer, der i dag gør hende til en kanon dygtig personlig træner og coach, forfatter og mor, og som virkelig fik forfulgt sin drøm. Super super inspirerende kvinde. Jeg ved, at Ann Sofie søger anmeldere til hendes bog, så er du gravid (trimester er underordnet), så skriv til mig og så kan jeg evt. formidle en kontakt.

Efter Ann Sofie var det på tide at høre min første forfatter, nemlig Erik Valeur, der talte om sin bog ‘Logbog fra et livsforlis’ med Divya Das. Både Erik og Divya var fulde af energi, så det var en humorfyldt oplevelse, der gav nogle sjove indblik i både Erik’s forfatterliv, men også bogen og dens handling. Jeg glæder mig til at få den læst. Og selvfølgelig fik jeg også en lille signering i mit eksemplar! 🙂

Resten af dagen gik med at jeg blandt andet fik snakket med Christina Bonde, der er aktuel med bogen Skyggesider, og som står højt på læselisten. Jeg mødte Christina til bogbloggertræf sidste år, hvor jeg købte tre af hendes bøger. De var super fede, så er meget spændt på hendes nye. Og jeg mødte Bente fra Trolderier. Vi fik købt lidt bøger, smagt budding og jagtet sigeringer. Jeg fik også signeret mine to eksemplar af Louise Haibergs bøger fra serien Dæmondræberen, samt et nyindkøbt eksemplar af ‘Hul i hovedet’. Og jeg fik oplevet ‘Rigtige mænd’, inden de gik på scenen hos Lindhardt og Ringhof.

Nåh ja, og så fik jeg sagt hej til en masse søde bloggerkollegaer og hilst på mine kontakter hos de forskellige forlag. Så en dag med både venskab og networking.

De 4 bøger jeg valgte at købe. Dæmondræberen har jeg læst på mofibo, så måtte både eje dem. Hul i hovedet fik jeg anbefalet af Bente fra Trolderier og Kunsten af forelske sig er en søde chick-lit bog, perfekt til hyggelige eftermiddage på sofaen.

Jeg elsker at være på BogForum, men jeg manglede helt sikkert tid i år. Så jeg har aftalt med Hans, at kan det lade sig gøre, så bliver det to dage næste år. Måske en kæreste weekend, eller måske bare en ‘mor har fri’ weekend! 🙂

6 thoughts on “Mit BogForum 2015

  1. Sikke et fint indlæg. Dejligt at du havde en god dag. Det var super hyggeligt at hilse på dig (og underholde dig i den ret langsommelige kø) 😉

  2. Det var rigtig hyggeligt at snakke med dig igen, Nena. Lyder som et dejligt BogForum! Jeg havde travlt på HUF’s stand hele weekenden, så det er skønt at kunne læse lidt om, hvad der skete rundt omkring på messen. God læselyst med GEMINIDERNE 🙂

Skriv en kommentar