Bogbloggertræf 2016 – Indlægget om de andre bloggere.

img_3190

Her kan i se et par af de andre søde bloggere. Fra venstre: Karin, Mette, Xenia og Sabina.

Nogle mennesker løber marathon, ironman og trialthlon. Nogle går til keramik, brodering og kunstmaling. Nogle laver hjemmesider, udvikler Pokemon-apps og laver kortfilm. Jeg går til bogbloggertræf, bogforum og i bogklub. Og det er altsammen helt okay! For jeg forstår virkelig hvorfor, folk dyrker deres passion. Jeg forstår den følelse af eufori inden et event, inden man skal ses med alle kammeraterne, og når man ‘når i mål’ med et projekt. Jeg ved fra mit volleyspil, at følelsen af en perfekt smash, eller en vundet kamp, sagtens kan sammenlignes med følelsen af at få fingrene i den helt rigtige udgave af en bog eller fundet af årets bedste læseoplevelse. Det handler altsammen, om at gøre det man elsker, og jeg elsker bøger. Men det ved i vist godt allesammen! 🙂 Jeg elsker bøger, og jeg køber, måske en gang i mellem lidt for mange af dem. Heldigvis er jeg fuld af forklaringer, når saxo endnu en gang leverer en fin brun papkasse på vores adresse. Jeg har aldrig købt tøj, som er blevet lagt i skabet, for at manden ikke skal vide det er købt – meeen det er ikke altid, han ved præcis hvor mange bøger, der kommer med posten. shhhh… ikke sladre 😉

Men når nu kærligheden er så enorm, til bøger og alt hvad der kommer med i den verden, så er bogbloggertræffet selvfølgelig årets begivenhed. En hel dag med andre mennesker der er lige så afhængig af bøger, som jeg er. Mennesker der gider snakke om bøger, bøger og bøger og så lige lidt mere bøger. Mennesker der fuldt ud forstår! Det er nogle vildt dejlige mennesker. Og så er de også søde. Altså som i – vi er jo helt vildt forskellige. Både i alder, profession, interesser ud over bøger, hvad vi har af familie derhjemme og hvor vi bor. Men alle er bare så åbne, imødekommende og søde – og det bliver altså som et lille fristed, hvor det at man ikke kender alt om hinanden, bare overhovedet ikke betyder noget. Jeg fik f.eks. den sødeste sidekammerat, som jeg aldrig har mødt før. Hendes humor var lige i øjet, og det var virkelig sjovt og hyggeligt. Vi ses måske ikke før næste års bogbloggertræf, men det gør ikke noget, for så skal vi nok få en ligeså god dag der. Vi stiller ikke en masse forventninger til hinanden – det eneste vi håber på, er en god snak om vores store passion. Bøgerne.

skaermbillede-2016-09-26-kl-19-45-18

Førnævnte sidekammerat forevigede min lille familie på dugen! ❤

Og nu kan det godt være, at du siddet med et billede inde i hovedet, af en flok tøser der fletter hinandens hår, mens de sukker ihh og åhhh over de flotte forsider og lækre hovedpersoner. Jeg skal selvfølgelig ikke afvise, at det kunne ske, meeeen der er også mere til vores træf end det. Vi holder af at blive oplyste om de ting, der betyder noget i branchen. I år var det forfatteren Malene Sølvsten, der som den hemmelige gæst fortalte som sin bog ‘Ravnens Hvisken’, og Mie Møller Nielsen fra Forlaget Dreamlitt, der fortalte om det at oversætte en bog. To virkelig spændende kvinder der tog os med på deres rejse fra første ord til endelig bog. Og vi fik også diskuteret. For hvordan er det egentlig lige med de der stjerner, som vi alle sammen giver vores bøger i anmeldelserne? Er det godt eller skidt? Og skal en forfatter kommentere på vores blogs, når vi anmelder deres bøger? Vi blev aldrig enige, hvilket jeg synes er super fedt. For som nævnt før er vi meget forskellige, og det kommer også til udtryk i vores blogs. Det ville da være kedeligt, hvis det hele bare var ens. Diskussionerne blev i år ekstra spændende, da der, udover Malene, var fire andre forfattere tilstede. Nanna Foss, Marie-Louise Rønning, Nick Clausen og Pernille Vørs.

Forfatterne signerer bøger.

Så bogbloggertræf er ikke blot at kigge på bøger. Det er også at tale om bøger, om anmeldelser, om skriveprocessen og så at møde de andre bloggere i et rum, hvor der er plads til at være sig selv og deltage på lige fode. Uanset om man er ny eller ‘gammel’ indenfor blogverdenen, og især uanset om man har 100 eller 1000 følgere.

Bogbloggertræffet er forbeholdt folk der blogger om bøger. Det giver lidt sig selv. Så selvom jeg ville ønske, at jeg kunne invitere alle jer der læser med, for at i også kunne opleve magien, så er det desværre ikke muligt. Men har du en bogblog, og endnu ikke har bevæget dig mod Aalborg, så vil jeg klart anbefale, at du kommer med næste år. Jeg lover at det er turen værd. Og vil du gerne med, men ikke er bogblogger….. jaaa, så er det jo bare om at få startet en! 😉

 

6 thoughts on “Bogbloggertræf 2016 – Indlægget om de andre bloggere.

  1. Åh, hvor er det et skønt indlæg! Du rammer virkelig hovedet på sømmet. Det er netop så fint, at vores fælles interesse kan samle så mange af os til en dag, der kun handler om dette – og at det samtidig er totalt ligegyldigt, hvor gamle vi er, og hvilken baggrund vi har. For på den dag – der er vi alle “bare” bogelskere ❤

Skriv et svar

