Fantasyfestival i Esbjerg


Efteråret er yndlings, når det kommer til boglige arrangementer! I takt med at temperaturen falder, stiger oplevelserne. Masser af hyggelige stunder venter forude…

I weekenden stod den på Fantasyfestival i Esbjerg, hvor jeg deltog for første gang. Festivalen startede sidste år og er en hyggelig lille festival, arrangeret af Esbjerg Bibliotek og fyldt med fantasy entusiast. Et perfekt sted når man har et bankende hjerte for mystik, spænding, magi og action. Der er noget ganske fascinerende ved disse bogarrangementer, og det jeg holder aller mest af, er at suge til mig af stemningen og få snakket med alle de andre i branchen. Det er en oplagt mulighed for os bogbloggere at få mødt hinanden, men også for at få sagt hej til forlagene og de forfattere, vi ellers kun læser om eller  snakker med online. Og nu hvor jeg har været afsted en del gange, så bliver der også noget familiært ved at mødes og få snakket om tiden siden man sås sidst.

Men fordi jeg bruger så meget tid på at snakke og bare være til, så kan jeg godt have svært ved også at nå at høre foredragene. I lørdags blev det til et oplæg fra Pernille Eyeby og Carina Eyvett, der fortalte om deres fælles bogprojekt, og en masse små oplæg i speakers corner.

Alt i alt en virkelig hyggelig dag der også bød på en afsløring. Nanna Foss, der står bag SPEKTRUM-serien, afslørede farven på bind nr. 3. Ingen ved endnu, hvem der har fortæller rollen, men der er mange, der har et gæt. Jeg har også, men jeg er dog enormt spændt på at se, om jeg har ret. Jeg vil ikke afsløre mit gæt, men skal nok være ærlig når det kommer frem, om jeg havde ret! 😉 Ihvertfald så bliver dette offentliggjort i forbindelse med Herlufholms Fantasy Bogmesse, så hvis du vil være tilstede når det sker, er det her du skal være. 🙂

Var du afsted i Esbjerg i weekenden? og har du måske et gæt til SPEKTRUM-serien, som du vil dele? 😀

2 thoughts on “Fantasyfestival i Esbjerg

Skriv et svar

