The Selection – Eliten af Kiera Cass (Anmeldelse)

Eliten – 4 ud af 5 stjerner. Læst og lyttet på Mofibo.

Forlagets beskrivelse: (SPOILER)

America har klaret sig igennem Udvælgelsens indledende runde og er sammen med fem andre piger gået videre til Eliten. Hun er stadig forvirret over sine følelser for henholdsvis prins Maxon og Aspen. Da hun endelig føler sig sikker i sit valg, vendes hele hendes verden på hovedet. Samtidig bliver angrebene fra de to oprørsgrupper stadig mere hyppige, og America begynder at få en mistanke om hvad de er ude efter. Eliten er andet bind i serien om venskab, kærlighed, rivalisering og et samfund bygget på forbud og klasseforskel.

Kiera Cass er overbevist om, at America skal udfordre skæbnen op til flere gange, hvilket giver denne anden bog i serien, et mere action og spændings præget udgangspunkt. For America er ikke bare sin helt egen – hun har også en tendens til, at handle før hun tænker, hvilket bringer hende i flere penible situationer. Samtidig går det langsom op for hende, hvor stor en forskel der er på hendes verden og Maxons. Og skønt Americas følelser fortæller hende, hvor meget hun holder af Maxon, så bliver hun i tvivl om hans oprigtighed. Kan hun stole på Maxon, eller er han blot endnu en politiker, der dagligt fører liv for sit lands bedste?

De piger der er tilbage i Eliten har alle en rigtig god grund til at være der – alle ud over America. Og det hjælper ikke, da hendes uheldige handlinger, presser Maxons far, kongen, til at danne sig en meget uheldig mening om Americas muligheder som kommende kone til Maxon. Og det i burde i og for sig få America til at kæmpe – men hun ved bare slet ikke, hvem hun vil kæmpe for. Både Maxon og Aspen fylder i hendes hjerte.

Endnu en gang skriver Kiera Cass en sød ungdomsbog, der varmer og driller mit stakkels romantiske hjerte. De spæde følelser overtager pigerne, og kampen om Maxon bliver ikke bare en alvorlig realitet, men også grundlaget for utallige frustationer og nyopdagede følelser. Oveni prydes historien med de problemer familieværdier, og uenigheder kan medbringe. Maxon skal lede et land fyldt med både kærlighed og had til kongefamilien, og undervejs opstår der øjeblikke, hvor alles liv er i fare.

Var du vild med den første bog i serien (Udvælgelsen), så er det næsten umuligt ikke at fortsætte med denne bog. Har du ikke læst første bog, skal du starte med den. Bøgerne kan ikke læses uafhængig af hinanden.

Original titel: The Selection – the elite

Forfatter: Kiera Cass

Forlag: Tellerup