Må nok hellere være voksen nu!


Mange ville nok mene, at man med børn, hund, hus, bil og ægtemand, nok bør se sig selv som voksen. Og det gør jeg også…. det meste af tiden! 🙂 Men når det kommer til mit studie, så kan jeg ikke ryste følelsen af ‘ikke-voksen’ af mig. Når jeg tænker på det at være studerende, får jeg straks en association af udvikling og det ikke at være helt voksen endnu. Det er skørt – jeg ved det godt. Især fordi jeg læser sammen med mange, der er 30+, og som i mine øjne er vildt voksne, seriøse og seje, og som jo, ligesom jeg, stadig er studerende.

I dag er jeg startet i et nyt job, som historielærer, og ikke ‘bare’ som vikar. Dvs. jeg pludselig står med begge fødder solidt placeret i noget arbejde, som egentlig er min fremtid, og jeg får pludselig den indskydelse… at jeg er blevet voksen nu! Jeg er nået til det punkt, hvor mit hårde arbejde på studiet begynder at give pote, og jeg er taknemmelig for, at jeg bliver givet denne mulighed, selvom jeg først officielt bliver færdig med seminariet til næste sommer.

Og det er virkelig en drømmestilling, på en skole hvor der er plads til, at jeg stadig skal afsted på seminariet i ny og næ, og hvor mit arbejde er tilrettelagt og tilpasset, så jeg kan kombinere familie, studie, arbejde og ja… undgå at falde om af søvnmangel og stress. Det er jo selvfølgelig stadig den spæde start, og der vil være perioder, hvor jeg skal arbejde mere, for at kunne nå det hele. Men jeg tror på, at det er det hele værd. Ikke nok med at jeg får suppleret min ikke eksisterende SU (er løbet tør), men jeg får også en virkelig god erfaring, som vil gavne mig fremover. Og hvem ved? Måske min fremtid efter endt uddannelse også ligger her på den nye skole. Jeg er ihvertfald åben for alle muligheder.


Det er lidt skørt. For under et halvt år siden, da jeg kom tilbage fra ‘barsel’ med tvillingerne, var jeg meget i tvivl om, hvordan dette sidste år på seminariet ville gå med vikartimer og 3 små børn. Den der uvished om man skal på arbejde eller ej, den fungerer bare slet ikke for mig. Jeg har brug for struktur, skema og kendskab til de fleste øjeblikke af hele dagen. Men uden de store jobtilbud på hånden, så så jeg ikke rigtig andre muligheder end at blive i vikarstillingen, pga. den manglende SU. Men så rent tilfældigt kom jeg ind på en ny skole, der havde flere lidt længere vikariater klar, og ud af det blå, kom endnu en skole på banen, med denne historielærerstilling for hele skoleåret. Jeg har nok, hvis du spørger andre, altid været en smule priviligeret ift. jobs. Jeg har været til meget få jobsamtaler i mit liv, og dem jeg har været til, har været arrangeret meget uformelt. Det er jeg yderst taknemmelig for – for jeg kunne godt forestille mig, at livet som jobsøger ikke er særlig sjov.

Men nu er jeg startet. Første dag er gået rigtig godt. Jeg kan stadig ikke finde rundt på skolen, og jeg mangler login, computer og nøgler. Men jeg har fået mit eget skrive bord. MIT HELT EGET SKRIVEBORD! Det er da lidt voksent og meget sejt. Gad vide hvor mange bøger er kan være på bordet, uden at jeg forsvinder helt! 😉

Og med nyt arbejde, vil der være risiko for, at det kan gå en smule ud over min aktivitet på bloggen. Jeg håber dog på, at det vil være meget lidt, at i får lov til at mærke til det. Jeg vil gøre alt hvad jeg kan, for at læse og anmelde og dele herinde!

Rigtig god aften til jer! ❤

 

 

2 thoughts on “Må nok hellere være voksen nu!

Skriv et svar

