1 års fødselsdag og sommerferie

IMG_9728

Tvillingekærlighed<3

I fredags fyldte Jorian og Tristan 1 år. Det er virkelig en milepæl, som får mig til at stoppe op og tænke over det sidste års tid. At jeg for et år siden sad med to bitte små drenge i armene og forsøgte at vende mig til tanken om at være mor til ikke bare en men tre. Det har uden tvivl været et år med udfordringer, og jeg ved ikke, hvad vi havde gjort uden vores fantastiske netværk af familie og venner, der hver især har støttet og hjulpet os igennem den sidste tid. ❤ For det var jo ikke nok for os at få tvillinger, jeg skulle også lige afslutte et linjefag, og forøvrigt slet ikke holde barsel fra studiet, og vi skulle da også lige sælge vores hus og købe et renoveringsprojekt.

IMG_1110

Nu sidder jeg i vores ny lækre køkken, med sommerferie, nyt job efter ferien, tre velfungerende og veltilpasse drenge, men kan godt mærke at det næste år ikke skal være lige så udfordrende. For selvom vi er kommet godt ud på den anden side, så er det vist tid til, at vi som familie skal bruge mere tid sammen, og at vi som forældre også skal have tid til vores individuelle projekter. Vi har både et diamantbryllup, en indflytterfest, et par udlandsrejser og forhåbentlig min afslutning på studiet i vente inden næste sommerferie.

Men det skal jo egentlig handle lidt mere om det små, end alle mine tanker! 🙂

Sesame Street er et hit, ligesom det var hos Alexander. Og opvaskemaskinen er meget spændende! 

Både Jorian og Tristan vejede under 3kg ved fødsel, og lå derfor en smule under normalkurven. Den ene lidt mere end den anden. Men til lægen i onsdags lå de pludselig på normalkurven og Jorian endda lidt over. Det er virkelig to glade og veltilpasse drenge, der udvikler sig med lynets hastighed, og som mere og mere ligner deres storebror i udseende og sind. Tristan har Alexanders evne til fordybelse og finmotoriske udfordringer, mens Jorian tydeligt har Alexanders temperament. Og det ved jeg virkelig ikke, hvor de har fra. Det må være Hans! 🙂

IMG_2282

De kravler begge to, og Jorian er begyndt at stå rigtig fint selv. Jeg tror, han begynder på sine første rigtige skridt i løbet af sommerferien. Tristan er ikke særlig interesseret i at gå, men han rejser sig, så han er på vej. De starter i vuggestue 1/8, og der bliver tingene klart nemmere, hvis man ikke skal bære dem ind.

Vi er ret spændte på vuggestuestart. Jeg tror nu nok, det skal gå ret glat og om ikke andet, så er det, det helt rigtige for at få vores hverdag til at hænge sammen. Vi kommer helt sikkert til at savne deres dagplejemor, men ligegyldigt hvor glade vi var for hende, så kan vi ikke få det til at fungere med åbningstiderne.

Men nu har vi sommerferie og det betyder at aktiviteten på bloggen bliver ret lav. Men vi ses til august, med masser af nye anmeldelser og spændende indlæg.

Rigtig god sommer derude!

5 thoughts on “1 års fødselsdag og sommerferie

Skriv et svar

