Sommerferie og bøger – 2016

Kalenderen siger maj, selvom jeg stadig befinder mig i marts eller april. Foråret er som alle andre øjeblikke, fløjet forbi, og snart er det tid til sommerferie. Jeg er så heldig i år, at jeg både får tid alene, tid bare med ungerne, og vi har tid sammen alle sammen. Og hver ting med sin charme.

En af de ting jeg glæder mig rigtig meget til, er tiden med bøgerne. Sidste år fik jeg læst en del, skønt der kom to små ballademagere til verden midt i det hele :-), og i år håber jeg på at kunne nå endnu mere. For jeg har så mange skønne bøger, der bare står på hylden og råber på min opmærksomhed. Og opmærksomhed har der desværre ikke været enormt meget af på det sidste – ihvertfald ikke til bøgerne. For læsening til studiet, har udtømt energien om aftenen, og så har Game of Thrones taget over som underholdning.

Så listen  til min sommerferielæsning bliver lang i år, og mon ikke der kan være lidt inspiration til jer derude, hvis i stadig er i tvivl om, hvad i skal skrive på jeres lister.

En håndfuld bøger fra Forlaget Tellerup bliver udgivet i juni, og derfor står de selvfølgelig på listen. Jeg har smuglæst lidt hos de andre anmeldere, og det ser ud til, at jeg virkelig har noget at glæde mig til. Det drejer sig om:

Udover dem har jeg også et par bøger stående, som jeg har købt eller fået i løbet af det sidste halve år, men som er blevet skubbet lidt i baggrunden:

Kunsten af forelske sig af Cecilia Ahern – Købt på BogForum sidste år.

Diary of a Freedom Writer af Darrius Garret – Købt i forbindelse med studiet, som ekstra fordybelse. En personlig beretning fra en af de originale Freedom Writers.

Det blå dyb af Jennifer Donnelly – Vundet til Bogbloggertræf sidste år og en jeg virkelig glæder mig til.

12162257_10153684470962520_1272585298_o

Calendar Girl Jan-marts + april – juni af Audrey Carlan – Jeg har allerede læst januar i forbindelse med et Lovebooks Readalong, og glæder mig til at fortsætte serien. Jeg er stadig mest nysgerrig, end jeg er imponeret over historien. Men nysgerrighed er også godt, og jeg kan blive glædelig overrasket. 

Fuck, en lækker røv af Susanne Staun – Købt fordi jeg selv kan være på dybt vand, når det handler om dansk grammatik, skønt jeg er dansklærer. Og jeg er altid nysgerrig efter nye tilgange til det at lære grammatikken.

The view from Castle Rock af Alice Munro – Bogen til læseklubbens sidste møde inden sommerferien.

The Princess Bride af William Goldman  – Bogen til læseklubbens første møde efter sommerferien.

Og så er der altid mit Jane Austen projekt – som stadig er i sin danske fase. Jeg vil læse alle på dansk og derefter genlæse på engelsk. Nogle har jeg tyvstartet med, så de er genlæst på engelsk, men jeg mangler stadig Mansfield Park og Lady Susan. Så de bliver også en del af sommerferiens læsemål.

IMG_1460

Har netop lige købt disse tre skønheder. Elsker det lille format!<3

12 bøger indtil videre, der helt sikkert nok skal ændre sig eller fordoble sig. Men ihvertfald lidt at gå ud fra.IMG_0577

Sommer og gode historier – billede fra sidste år.

De sidste par år, vil bloggen gå på på pause i de 3 uger hvor hele familien har ferie. Der skal der være tid til alt det andet. Men der er stadig tid endnu, og bøger læst inden bliver som udgangspunkt også anmeldt inden ferie. Resten bliver anmeldt i ugerne efter.

Hvilke bøger står på jeres sommerferielister?

4 thoughts on “Sommerferie og bøger – 2016

  1. Det ser også ud til at være en god stak du har fået samlet dig. Jeg er slet ikke begyndt at tænke på en sommerlæseliste endnu, det må vist komme lidt som solen skinner, for det har det med at præge mit læsehumør
    Jeg har rigtig meget mig-ferie i år, fordi Kæresten ikke har optjent den store mængde endnu. Så jeg skal nok få tid til at læse.

    • For mig er min sommerferieliste præcis ligeså stort et element som min ønskeseddel til jul og fødselsdag. Jeg samler op i løbet af mange måneder! 🙂

  2. Pingback: Læste bøger i maj 2016 | nenaskov

  3. Pingback: Læst bøger i juni 2016 | nenaskov

Skriv et svar

