Vores vinterferie 2016

I næste uge holder vi vinterferie. Eller det vil sige, jeg har vinterferie fra jobbet men ikke studiet. Alligevel har vi bestemt, da Hans er hjemme på barsel, at næste uge skal have en følelse af ferie. Alexander skal i børnehave mandag og tirsdag, men får så fri resten af ugen. Jorian og Tristan er lige startet i dagpleje i denne uge, så de kommer afsted alle dage. Jeg synes ikke, jeg vil rode med deres rutine endnu.

Men hvad skal vi så lave i vores vinterferie? Jeg har før lavet indlæg, med gode forslag til hvad man kan lave med sine børn i ferien, men denne gang vil jeg hellere blot fortælle, hvad vi skal, og så kan det være, det alligevel kan inspirere! 🙂

I weekenden skal Hans og jeg til vores første fest-fest, siden jeg blev gravid med tvillingerne. Vi skal til fætter-kusine fest i min familie, og det bliver med garanti en både våd og virkelig hyggelig aften. Min seje veninde og hendes mand, har tilbudt at tage vores tre børn, hvilket er en enorm stor hjælp for os. Og når man nu ikke har været afsted med alkohol i så lang tid, så er hele weekenden stort set påvirket af hovedpine bagefter. Men det er det hele værd!

Mandag får jeg min mødregruppe på besøg. Jeg er godt nok uden børn, men klar med kaffe og fremvisning af vores nye hus. Jeg har ikke haft overskud til at holde mødregruppe, mens vi har renoveret, så det bliver dejligt, endelig, at kunne være den der inviterer og servicerer.

IMG_6055

Sidste år i vinterferien, var vi i Lalandia.

Tirsdag skal jeg lave skolearbejde, så jeg kan holde fri de andre dage. Mandag og tirsdag skal Hans i gang med vores soveværelse. Vinduerne skulle gerne komme i uge 10, så alt skal være klar til at de kan blive sat i, og maleren kan komme igang bagefter.

Onsdag får vi besøg af Alexanders gamle vuggestue pædagog. Jeg er super spændt på at se hvad han siger. Vi har fortalt ham, at hun kommer, men jeg er ikke sikker på, at han rigtig kan forholde sig til det.

Torsdag skal vi en tur i Ikea, og ned i Århus midtby for at ose og spise god frokost. Det bliver rigtig hyggeligt at være afsted med Alexander alene. I princippet kunne vi sagtens have tvillingerne med, men nu hvor de er i dagpleje, så kan vi gøre det på Alexanders primisser. Det sker ikke så tit.

Fredag kører vi til sønderjylland, da Alexander skal på weekend hos farfar. Igen en hyggelig tur på både Alexanders og vores primisser, og så har tvillingerne opmærksomheden, når vi kommer hjem og resten af weekenden.

Lørdag skal vi til 30 års fødselsdag og søndag bliver afslapning.

IMG_6093

Sidste år var vi også i biografen. 

Og så begynder vi hverdagen igen med Hans’ sidste uge på barsel, og jeg skal tilbage på skolen og interview de elever, jeg har haft til mindfulness.

Så fuldfart på ferien, men med masser af ting både for os selv, for ungerne sammen og for dem hver for sig. Det er virkelig en fornøjelse, at vi har så meget overskud nu til at kunne gøre forskellige ting. ❤

Efter ferien skal der nok komme billede spam. Og forhåbentlig en masse boganmeldelser, for jeg forventer jo også at læse mange bøger, når der er ferie! 😀

God vinterferie til alle jer derude!

One thought on “Vores vinterferie 2016

  1. Pingback: Vinterferien der gik | nenaskov

Skriv et svar

