Læste bøger i januar


Wow – sikker en måned. Jeg føler lige, at vi tog hul på 2016, og nu er de første 31 dage allerede gået. Det har været en ok måned på læsefronten, skønt det dog ikke har været udelukkende skønlitteratur. Jeg har haft min linjefagseksamen i engelsk, plus jeg kører i øjeblikket et mindfulness forløb for elever i 5, 7 og 8 klasse. Det er nogle gange svært at vurdere hvilke bøger, der skal på læselisten, og normalt vil jeg ikke tage fagbøger med, men i denne situation, synes jeg at bøgerne om mindfulness har været enormt spændende, og noget alle måske kan få glæde af.

Bøger jeg fik læst i januar:

En ny mission af Tanja Lønberg Rasmussen: Denne bog stod på min liste for januar, og det var super fedt at fortsætte den spændende og actionfyldte historie. Bog nr. 3 står på hylden og venter på at levere endnu mere oplevelse.

Himlen ved mine fødder af Jandy Nelson: Den bedste bog januar kunne byde på. Fyldt med kærlighed, sorg og fantastiske citater! (Anmeldes i denne uge)

Hul i hovedet af Nicole Boyle Rødtnes: En spændende historie om livet der vendes på hovedet. En rigtig god ungdomsbog.

Over stregen af Jennifer Echols: Jeg var egentlig ret vild med vinklen af denne historie og synes, det er en af de bedre ungdomshistorier, jeg har læst. (Anmeldes i denne uge)

Everybody Present af Nikolaj og Didde Rotne: En mindfulness bog fyldt med personlige beretninger og øvelser. Manglede måske en smule mere kildehenvisning, til at gøre bogen helt brugbar i forskningsperspektivet. Men helt sikkert en bog for dem der synes mindfulness er spændende.

Mindfulness i skolen af Yvonne Terjestam: En god beskrivende og veldokumenteret bog, der sætter mindfulness i perspektiv. Hvordan kan det rent faktisk anvendes..

Mindfulness for børn og unge af Sabrina Justesen: En bog med både afsnit for børn med diagnoser og børn uden. En del gode og spændende øvelser.

Udover disse bøger har jeg også gang i en bunke, som jeg dog først får færdig i løbet af denne uge.

Læseklubbens bog er Wessex Tales af Thomas Hardy. En bog jeg indtil videre ikke er ret begejstret over. Det er nok også derfor, jeg ikke rigtig kan blive færdig.

Humans of New York – Stories af Brandon Stanton er en bog med billeder af almindelige mennesker i New York, taget over en længere periode. Til hvert billede er knyttet noget. som de fortæller Brandon, da han tager deres billeder. Nogle tekster er små søde historier, mens andre er dybe og skræmmende fortællinger. En virkelig fed bog som jeg kommer til at læse flere gange, og som skal ligge fremme som en coffee table bog. Denne bog forsøger jeg også at nyde med et par sider om dagen, og derfor er den trukket ud.

Anne Franks dagbog af Anne Frank. Jeg har i øjeblikket et modul på seminariet om Freedom Writers i USA, og i denne forbindelse blev Anne Franks dagbog nævnt. Jeg har læst den for mange år siden, og følte at det var på tide at læse den igen.

Så februar er præget af læseoplevelser, der allerede er i gan,g og så vil jeg yderligere gerne have læst min udgave af Harry Potter and the Philosopher’s Stone af J.K Rowling. Den nye illustrerede udgave. Den stod på min liste, over bøger jeg gerne ville læse i januar, så den skal ihvertfald også nåes i februar.

Ellers må vi se hvad lysten bringer. Når jeg læser så meget faglitteratur, som jeg gør i øjeblikket, så er det begrænset, hvad jeg har af overskud til også at læse skønlitteratur. Og i næste uge starter jeg op med at læse til mit historie-linjefag, hvilket er en laaaaang liste af både didaktiske og faglitterærere bøger.

Håber i har haft en god læsemåned i januar! 🙂 Har i læst noget der kan anbefales?

Skriv et svar

