Slap dog af – Linses guide til et godt liv af Linse Kessler (Anmeldelse)

img_0278 Slap dog af – 4 ud af 5 stjerner (Anmeldt for Plusbog.dk)

Mød Linse unplugged i denne hårdtslående, morsomme og rørende bog. Slap dog af – Linses guide til et godt liv giver dig et ordentlig skud livs-vitaminer fra hele Danmarks Brygge-dronning. Linse Kessler fortæller og giver dybt personlige svar på de mange spørgsmål, hun hver dag får stillet, når hun møder folk på de sociale medier og ude i landet. Læse hvad du gør ved mobning, misfortåede venskaber og dyrehadere. Hør om sex, kærlighed og drømmemanden. Om at tage sig af kræftsyge børn, hjemløse og psykisk syge. Om mental oprydning og glæden ved at skulle være mormor! Bliv inspireret af Linses værdier, forstå hendes kamp og blig klogere på, hvordan man lever livet. (Bagside tekst)

Mit første indtryk, da jeg fik bogen i hænderne, var kræs. Lækkert cover fuldstændig i Linse Kessler style med Cino og Jytte og leopardprint. Når man åbner bogen, møder man billeder, tekst, farver og spræl og stilen fortsætter og giver en super helhed og følelse af ‘niceness’. 🙂

‘Slap dog af’ er Linses anden bog skrevet i samarbejde med Michael Holbek. Denne gang er det dog ikke en dybdegående biografisk tekst, men en hyggelig fortsættelse af TV3’s tvserie Familien fra Bryggen. Og som bagsideteksten skriver, så er det Linses syn på en masse emner, og hendes gode råd til dem der følger med derude. Det er 100% Linse Kessler – både på godt og ondt. Uden censur. Det hele leveres i tydelige Linse fraser, hvilket er Michael Holbeks fortjeneste. Han har virkelig formået at fange den helt rigtige Linse ånd, og mens jeg læser, kan jeg tydeligt høre hende bande og udtrykke sig med store ord og kække smil.

Denne bog er for alle os, der holder af at følge den finurlige, skønne og skøre familie på Bryggen. Deres op og nedturer, deres små skænderier og ikke mindst deres store fælles kærlighed til dyrerne og hinanden. Vi får lidt bagom info, om de ting som vi ser i tvudsendelsen, og et indblik i det grundlag Linse Kessler tager i sit liv. Bogen er dog ikke den store litterære udfordring, men skal betragtes som en hyggelig stund, med skarpe kommentar, humor og ikke mindst Linse.

Original title: Slap dog af – Linses guide til et godt liv

Forfatter: Linse Kissler i samarbejde med Michael Holbek

Forlag: Ekstra bladets forlag