Writersday med Brødrene Ellemose

 


Onsdag aften var jeg til Writersday. Et arrangement for dem der gerne vil have indblik i forfatterlivet, tips til hvordan man når fra ide til færdig bog, og hvad man så gør når bogen er klar, og den skal ud til forlagene.

Søren og Morten Ellemose, der stod bag arrangementet, har begge mange udgivelser bag sig, og kom med masser af historier fra deres eget liv som opstartende, og nu etableret forfatter. De afslørede begge to, at skønt de har udgivet flere bøger i mange forskellige genrer, så er de stadig på jagt efter at skrive et mesterværk. Men sammentidig er de også blot på jagt efter ‘Den perfekte linje’. For Søren og Morten elsker det de laver, og det skal man, når man skal kæmpe den brave kamp mod de mange andre dygtige forfattere i faget og den knap så indbringende løn.

Det var noget af det, jeg synes bedst om til Writers Day – at intet blev malet rosenrødt. Det er pisse hårdt arbejde at være forfatter, og skønt de nu begge to lever af deres arbejde, så sidder de ikke i dyre villaer i Risskov eller med en stor BMW i garagen.

Det er ikke første gang, jeg hører denne del af forfatterlivet. Ofte hører man faktisk det med, at de fleste forfattere slet ikke kan leve af at skrive bøger, men det er første gang, at det er blevet sagt med så stor en glæde, der overbeviser mig om, at skønt det er hårdt, så er det det værd. Søren og Morten er ydermere så heldige, at de kan dele deres store passion med hinanden, og det var tydeligt, at de til Writers Day også delte den med os. De sagde også:

Vil du være forfatter – så lad vær’! Sagt med et stort smil, for fortsættelsen lød: Vi har ikke brug for mere konkurrence! 🙂 Selvom jeg nu vil mene, at de begge to er så dygtige, at der går længe inden jeg ihvertfald bliver direkte konkurrence.

Efterfølgende har vi fået tilsendt en bog fyldt med tips og skriveøvelser, som jeg tror bliver enormt anvendelig, og som jeg glæder mig til at give mig i kast med. Jeg kan nemlig på ingen måde skræmmes til at droppe drømmen om at blive forfatter. Jeg ved godt, at det nok aldrig bliver på fuldtid, men jeg ved også, at jeg nok skal nå til at få skrevet en roman. For mig er det at arbejde sig mod drømmen om at skrive en roman, det samme som at arbejde sig mod at løbe et marathon. Der skal startes i det små – øve sig en km. af gangen, en side af gangen. Om den så bliver udgivet, kan jeg desværre kunne drømme om, men skrives det skal der.

Hvis man nu er i gang med skriveriet, og blot gerne vil have noget professionel sparing, så tilbydder Søren og Morten også personlige mentorforløb. Jeg synes, det er enormt cool at deres store passion for ordet og skriveriet, også udvikler sig som en passion for at hjælpe andre.

Du kan læse mere om Søren og Morten Ellemose her.

Tak til Søren og Morten for et fedt arrangement – jeg var enormt inspireret til at suse hjem for at skrive. Jeg håber på, at kunne lave en mindre indlæg-serie om mit kommende skriveri, der dog for alvor først går igang i det nye år, efter mine eksamnier. Men  jeg glæder mig til at dele mine tanker og ideer, med jer der gerne vil læse med, og jeg håber, at der er et par derude, der kunne tænke sig at hjælpe med at betalæse, når jeg kommer så langt. Men meget mere om det senere. Nu vil jeg i første omgang arbejde videre med mit storyboard, og se hvordan brikkerne tager form.

Dette indlæg er skrevet på baggrund af egne meninger og holdninger. Indlægget er ikke sponsoreret af nævnte firmaer og personer.

One thought on “Writersday med Brødrene Ellemose

  1. Pingback: Oktober, november og december update (Læste bøger) | nenaskov

Skriv et svar

