Ugen der gik – navngivning og stilhed på bloggen

De kan stadig være i single barnevognen sammen – men der er ikke meget plads tilbage! ❤

 Nu har vi boet i vores nye hus i en uge, og selvom vi bor på meget lidt plads, med alt for mange møbler og ufatteligt meget legetøj, så synes jeg faktisk, at det går ganske udemærket. Ja vi er presset, når alle tre børn skal være på gulvet og lege, og ja vi er presset, når vi alle fem skal være rundt om spisebordet, men det er for mit vedkommen et lyspunkt, at vi trods alt overhovedet har et sted at være, og ikke sidder stuvet sammen i et lejet lokale med dobbelt husleje mens renoveringen står på. Og det er super heldigt, at det gammel køkken kan stå, indtil det nye er klar, fordi at det gamle køkken skal laves til soveværelse bagefter og derfor renoveres i anden runde. Men der er ingen tvivl om, at når de går i gang med at banke gulvene op meget snart, så må vi flygte over til mormor, eller til alle andre der vil se os. Og weekenderne skal tilbringes ude af huset. Tilgengæld har vi indtil nu været ret så bundet hjemme pga. klargøring af hus til salg, familieforøgelsen, flytning og nedrivning, så det bliver helt rart at skulle bruge tid på at hygge som familie i stedet. Og at have alle muligheder for at tage ud og nyde efteråret og alle de dejlige mennesker vi kender.

Når det så er sagt, så skal jeg dog oveni også huske at læse til eksamen, samt klargøre mit bachelor 1 forløb efter nytår. Som noget nyt på læreruddannelsen skal man skrive en minibachelor på 3 år, hvilket dog stadig er så nyt, at vi selv skal arrangere det meste. Vi skal finde en skole, hvor vi kan afprøve noget undervisning, men da de fleste skoler allerede nu har sagt ja til alm. praktikanter i samme tidsperiode, så er det rigtig svært at finde et sted. Det er enormt frustrerende at gå på et studie og på en ny studieordning, hvor vi hele tiden føler os 2 skridt bagud, og hvor alting foregår med en følelse af ‘stress’. Jeg har dog nu læst på så mange uddannelsesinstituationer, at jeg godt er klar over, at det ikke kun er mit nuværende studie, der oplever dette. Det er som om, at vores uddannelsesledere i DK har et mål, og det er at gøre deres studerende snot forvirret og frusteret. Det er skønt! (Læs med stor ironi).

Heldigvis har vi, midt i  flytterod, renoveringsstøv og uddanelsesirritation, holdt en skøn navngivning for Jorian og Tristan. Vi havde booket en cafe nede i byen, som stod for alt. Vi skulle kun komme med gæster og bordkort, så det var en dag, hvor vi virkelig havde tid og overskud til at nyde det hele. Vi fik tilogmed snakket med de fleste af vores gæster, noget jeg normalt aldrig rigtig føler, vi får gjort, når vi holder noget. For der er altid lige noget man skal ordne. Og prisen blev ikke sky høj, så det er noget, vi helt sikkert kunne finde på at gøre igen. Og tvillingerne klarede det bare så flot. De var glade og veltilpasse og slet ikke ked af, at være hos alle der gerne ville sige hej.

Det er svært at få taget et godt billede! 🙂

 Men som i kan læse, så går tingene som sædvanligt stærkt i vores lille hjem – dog denne gang så stærkt at jeg de næste par uger bliver nødt til at tænke meget over, hvor jeg placerer min tid og min energi. Og skønt bloggen er mit frirum og min skønne hobby, så vil det nok være her, at i vil kunne mærke lidt stilhed. Jeg vil dog ikke tage en pause, for hvis der er tid, skal den selvfølgelig bruges. Så jeg håber på et par boganmeldelser og måske ‘Ugen der gik’ indlæg – og helt sikkert også lidt om Bogforum som jeg skal til i næste weekend.

Jeg håber, i har haft en ‘u’hyggelig halloween og er klar til julens stille optakt. Jeg glæder mig som et lille barn til jul i år (også i år 😉 ) men specielt i år, fordi det betyder at vi til juletid er ved at være færdig med vores renovering. jubiiii

Skriv et svar

