FØDSELSDAGSUGE…..Hurrraaa

 Så folkens… nu sker der ting og sager. I denne uge er det 2 år siden, at jeg startede min blog, og det skal fejres med maner! Uden at jeg afslører for meget, kan jeg fortælle, at 2 forlag har været så søde at sponsorere en bog, som jeg kan give videre til en af jer derude.

Men i dag skal det handle om bloggen, dens begyndelse og nogle af alle de tanker jeg har haft i forbindelse med at sætte mit liv ud til offentlig skue.

Som der også står på bloggen, så startede jeg i sin tid, fordi jeg gik fra at være leder i fitnessbrachen, med fast indkomst, til at være studerende og pludselig på SU. Jeg havde en ide om, at jeg kunne dele nogle af de tiltag, vi gjorde i forbindelse med at skulle spare lidt penge hist og her. Jeg lavede indlæg om madplaner, testede bleer, viste hvordan man kunne dække op til fest uden at sprænge budgettet og en håndfuld andre ting. Der var bare noget, der ikke rigtig klikkede for mig, og jeg besluttede mig derfor for at tage bloggens formål og indhold op til overvejelse. I mellemtiden havde det, at komme tilbage på skolebænken, og arbejde med både mere læsning og produktion af tekster og opgaver, fået min gamle forfatter og læse passion til at rykke på sig. Det gik op for mig, at min blog skulle være et frirum, hvor jeg netop kunne dyrke disse to emner på en let og levende måde. Så jeg begyndte at dele lidt af de tekster, jeg havde arbejdet med, og jeg begyndte, at anmelde de bøger jeg læste. Der gik ikke længe, før jeg var overbevist. Det havde været den helt rigtige beslutning at ændre formål med bloggen, og da jeg så fik mulighed for at udvide mit kendskab til bog og blog verden ved at deltage i bogbloggertræf og bogforum, sprang jeg straks til. Især bogbloggertræf var en enormt stor oplevelse. En mulighed for at opleve alle de andre bloggere der sidder med den samme passion som en selv og en mulighed for at dele erfaringer.

Skønt bøgerne og skriveriet fylder en tilfredsstillende del af min blog og danner rammerne for mit univers, så vil det altid være umuligt for mig ikke at pøse hele min personlighed i mit bloggeri. Så tilbage i marts begyndte jeg på mit indlæg ‘Ugen der gik’. En perfekt måde for mig at samle op på ugen og en skøn mulighed for at vise min dejlige familie frem. Det er dog ikke uden grundig overvejelse, at jeg tog skridtet om at dele mere og mere af mit privatliv. Jeg synes faktisk helt generelt, at det er ret væsentligt at gøre sig nogle overvejelser, når man vælger at invitere hele danmark ind i stuen. Både som blogger, men også bare som alle andre gør på f.eks. Facebook og Instagram. For mig har det hele tiden været vigtigt at være kritisk overfor de ting, som jeg vælger at lægge op. Jeg skriver indlæg efter den regel, at jeg skal kunne have lyst til at fremmede ved disse ting om mig og min familie. Er det for privat til fremmede, så hører det ikke hjemme på bloggen. Samtidig skal man også huske på, at det ikke er alt, der er interessant at læse om. 😉

Så nu er bloggen en god blanding af flere forskellige emner, der sammen summer up og danner et indblik i mit liv. Og jeg ved at det er det, der giver min blog en personlig kant. At den fortæller noget, om hende der sidder bag skærmen.

Men ingen blog uden læsere. Selvom jeg blogger for min egen skyld og i princippet ikke går efter at skrabe læsere sammen, så ville jeg lyve, hvis jeg sagde, at det ikke betød noget for mig at se statistikkerne blive bedre og bedre. Lige præcis derfor var det også vigtigt for mig, at denne fødselsdag skulle fejres ved at uddele gaver til jer. Jeg glæder mig til at afsløre, de to bøger jeg har fået fat i!

Det bliver en uge med masser af fødselsdagsfølelse. I morgen afslører jeg første give-away, onsdag fejrer vi tvillingernes 16 ugers dag, torsdag er anden give-away, fredag fejrer jeg med et tilbageblik på bloggens bedste og mest vellidte indlæg, og så vil jeg i næste uge, afsløre hvem der løb afsted med bøgerne.

Så kig forbi og vær’ med til at råbe højt hurra for bloggens 2 års fødselsdag! 🙂

Velkommen til fødselsdagsuge ❤

4 thoughts on “FØDSELSDAGSUGE…..Hurrraaa

  1. Stort tillykke søde Nena, jeg glæder mig til at se hvad din konkurrence går ud på. Btw, så rettede min telefon dit navn til Bent. Jeg kunne ikke lade være med at grine 😁

Skriv et svar

