Ugen der gik – arbejd’ arbejd’

Maling i håret, på armene, og under fødderne. Både voksne, børn og hunde har beviser på, at vi er i gang med den helt store maler-tjans. Og moren synes, det var super hyggeligt, at stikke Alexander, på knap 3 år, en malerpensel. Lige indtil at han havde mere maling på sig selv og gulvet end på væggen. 🙂 Men sådan skal det jo nok være – der er charme ved alt.

Ihvertfald er vi nu så langt, at de tre værelser i huset som ikke skal renoveres i første omgang, er malet, med nyt gulvtæppe, loft og gardiner. Vi kommer til at skulle bo på disse tre værelser, mens vi renoverer den anden ende af huset, så det er dejligt, at de er indflytningsklare. Det er jo nok mest noget jeg går op i, men jeg synes det er rart, at især Alexanders værelse er klar, og lige som det skal være. Jeg forestiller mig, at flytningen er nemmere for ham, hvis der er ro omkring ham, og han ikke skal bo i flytterod. Jeg har fået afvide fra flere, at knægten nok egentlig er ret ligeglad. Så længe der er legetøj og spændende ting at lave. Alexander er ihvertfald utrolig hurtig til at falde til. Han ved, hvor legepladsen ligger, og hvor han skal gå i børnehave. Vi tog hans løbecykel og testede, om han kunne suse afsted på den helt hen i børnehaven. Det var intet problem. Glæder mig helt vildt til at have alt inden for rækkevide!

I næste uge flytter vi – og selvom vi flytter over i byggerod, så glæder jeg mig til at få lukket et kapitel. Det bliver rart ikke at skulle leve halvt i to huset, men i stedet kan spare tid på at fare frem og tilbage og bare begynde vores nye eventyr. Det er simpelhen så spændende, og jeg kan slet slet ikke vente, til vi er færdige med køkkenet og vores nye køkken.

Det er en meget kort opdatering – mere et pip om at vi arbejder på livet løs og vi glæder os til at vise jer det færdige resultat, når vi når så langt. I næste uge skal jeg på seminariet oveni vores flytning. Der bliver noget at se til! 🙂

Håber I har haft en dejlig efterårsferie og har nydt både det gode vejr og de hyggelige stunder.

IMG_1879

Tjek de fine fliser i badeværelset. De får lov til at blive, indtil børnene ikke skal bruge badeværelset mere.

One thought on “Ugen der gik – arbejd’ arbejd’

Skriv et svar

