Ugen der gik – Middagslur og studie


IMG_1794

Jorian holder meget af at se fjernsyn. Så træner vi lidt imens. ❤

En nogenlunde stille og rolig uge er gået – hvis man altså ser bort fra min kamp med middagslurerne. Jeg har bestemt mig for, at tvillingerne skal lære at sove ude om dagen, hvilket jeg vist også har nævnt herinde før. Det går sådan lidt bob/bob, og jeg fortyder ofte, at jeg har taget kampen op. Jeg trøster mig dog med, at når det lykkes, så kan jeg igen komme lidt på tur, uden at jeg skal gå og vugge begge drenge i armene, for at få dem til at sove. Et nyt tiltag har været at finde Alexanders gamle barnevogn frem og putte Tristan i den i stedet for i tvillingevognen. Jeg har nemlig observeret, at hvis Tristan vågner, så gør Jorian typisk også. Men hvis Jorian bliver puttet alene, så kan han sagtens sove hele sin lur derude. Derfor er min tanke nu, at jeg vil forsøge at putte dem lidt hver for sig, i håb på at Jorian ihvertfald sover sin lur uden at vågne, og så må Tristan lære det i hans eget tempo.

Ellers har jeg brugt ugen på at være ret frustreret over studiet. Jeg får slet slet ikke læst i den forstand, jeg burde, og det hænger ofte som lidt af et stresselement, hvilket er super ubehageligt. Det oveni alt andet der sker for tiden, så kan det godt mærkes, at jeg presser citronen. Jeg kan dog heller ikke overskue at skulle give op og starte semestret forfra. Så jeg hænger i, og får det ud af det, jeg kan. Jeg håber stadig på at kunne komme til eksamen til januar og lukke mit andet linjefag, for så er der ikke langt tilbage til bachelor og færdig uddannelse. Men når jeg træffer den beslutning, så bliver jeg også nødt til at acceptere, at det er hårdt. Guleroden er dog, at det kun er frem til juleferien, for i januar og februar har Hans barsel. Så er der en ekstra hånd, mens jeg skal skrive mini-bachelor og starte næste semester.

Denne ugens højdepunkt har uden tvivl været torsdagens udflugt til Odder bibliotek, hvor Leonora Christina Skov holdte foredrag og fortalte om sin nyeste bog ‘ Hvor intet bryder vinden‘. Det kommer jeg til at fortælle mere om i løbet af næste uge!

IMG_1784

Fik selvfølgelig en krusedulle i mit eksemplar af ‘Hvor intet bryder vinden’. 🙂

I næste uge kommer regnen tilbage, og temperaturen falder. Det begynder for alvor at blive efterår. Heldigvis kan jeg godt lide efterårets hyggelige stunder foran brændeovnen. Den kommer jeg virkelig til at savne, når vi flytter.

IMG_1782

So true! 

 

Skriv et svar

