Ugen der gik – Store nyheder

Lige til tiden … ja eller for sent. Måske jeg bare skal kalde dette indlæg for, Ugerne der gik – for der har været ufattelig stille den sidste uges tid, og ugen der gik i søndags kom aldrig på bloggen.. Men jeg lover, at der er en god grund. Vi har nemlig solgt vores hus. Fredag udløb købers fortrydelsesret, hvilket betyder at vi nu, helt officielt og nonrefoundable, har solgt vores hus og skal videre på nye eventyr. Derfor har jeg heller ikke være aktiv herinde den sidste uges tid – fordi vi har brugt rigtig meget tid på at søge efter et nyt hus. For skønt vi har solgt huset, og det er jubel og fest, så skal vi allerede være ude 1/11 – hvilket giver meget lidt tid til at komme videre. Men vi tager det som en udfordring, og hvis ikke det rigtige hus dukker op inden, jamen så finder vi noget midlertidigt indtil det gør. For det faktum at vi nu KAN komme videre er fantastisk. Ikke flere husfremvisninger og aftener inden hvor vi suser rundt for at klargøre huset. Godt nok heller ikke en masse afslapning men vi overlever! 🙂

Men ud over hussalg så har vi også haft tid til en alenetur med Alexander. Jorian og Tristan blev passet af mormor, mens vi tog Alexander med i Legoland. En skøn dag med godt vejr, masser af grin og så en Hr. Skæg koncert. På et tidspunkt hvor Alexander tog en lur, fandt Hans og jeg os også en times alenetid, hvor vi kunne sidde på en bænk og bare sludre.

Et klasse øjeblik var da Alexander begav sig ind i miniatureland, og begejstret kiggede på alle de små bygninger og flyvemaskiner. Han har aldrig vist interesse for det før, og det var bare så sjovt at tulle rundt og pege og grine og sige ihhh og nøj! Elsker hans begejstrede lille ansigt! ❤ Det var uden tvivl en dag fyldt med overskud!

IMG_1565

På studiefronten forsøger jeg at hænge i – selvom tvillingerne ikke altid giver mig mange minutter til at læse i. Jeg har en håndfuld opgaver, der skal afleveres i løbet af efteråret, så en af mine prioriteter er at være på forkant med dem, så jeg ikke står med flere deadlines midt i vores flytning. Det er uden tvivl ikke en optimal situation – at læse med to babyer – men jeg ved, det kan lade sig gøre. Jeg kan allerede nu se, at det kan. Det handler bare om at sætte forventningerne til mig selv en anelse ned. Jeg behøver ikke score et 12 tal til min kommende eksamen i Engelsk… det handler mere om at få noget godt ud af min læsning, og så gøre det bedste jeg kan. For hvis det går, som jeg håber, så er jeg til januar både dansk og engelsk lærer og mangler kun et sidste linjefag.

På barselsfronten er der kommet en del mere overskud. Jeg kæmper stadig med at få dem til at sove alle andre steder end i deres slyngevugger, men jeg tager et skridt af gangen. Jorian har 2 gange i denne uge været ude og sove og har gjort det en hel lur. De små sejre! 🙂

Og så er jeg kommet i en mødregruppe. Vi har mødtes to gange indtil videre, og de virker enormt søde. Jeg var meget i tvivl om, hvorvidt jeg ville være med i en mødregruppe denne gang, men jeg er glad for, at jeg sagde ja. For selvom jeg ikke har så meget tid at gøre med, så synes jeg det er tiden værd. Pigerne fra min gamle mødregruppe endte med at blive kære veninder, og skulle det ske denne gang også, er det jo bare fantastisk.

I næste uge står den stadig på hussøgning, og så er det ENDELIG blevet tid til bogbloggertræf! Et arrangement jeg har set frem til, siden jeg var med sidste år. Glæder mig til at fortælle om det i næste uges ‘Ugen der gik!’

2 thoughts on “Ugen der gik – Store nyheder

  1. Tillykke med husslaget. Hvor er det fedt at det endelig lykkedes 🙂
    Men pyha ja, der er ikke længe til 1.11. Jeg ønsker jer al mulig held og lykke med at finde et nyt og godt hjem.

Skriv et svar

