Ugens Joker – Om syge børn og ninjamødre

IMG_1524

Heldigvis opfører tvillingerne sig ‘nogenlunde’ godt i dag! 🙂

Hvor er det lige at den der pensioneret bedstemor befinder sig i mit univers? Hende der lige kan træde til, når der er sygdom eller travlhed? Børnenes mormor, bedstefar og farfar er fantastiske til at hjælpe. Virkelig fantastiske!<3 Men det nytter jo bare ikke noget, når vi står med syge børn, og de er på arbejde. Jeg stemmer for, at vi skal sænke pensionsalderen, så bedsteforældrene kan være hjemme hos deres børnebørn! 😉 Ej, jeg har sku ikke fået børn, for at de skal passes af deres bedsteforældre. Men det kunne nu have været enormt rart med den der ‘go to’ person, i situationer som i dag, hvor Alexander er syg.

Og der er bare noget i mig, der ikke kan acceptere, at jeg ikke kan tage alle mine børn selv, selvom jeg mangler op til flere arme. Så ideen om at Hans skal tage fri, når jeg nu er hjemme, virker ikke rigtig. Hverken overfor ham eller hans arbejdsgiver…

Jeg hører tit, at mødre til flerlinger er ninjamødre og sådan en dag som i dag, der er jeg ikke tvivl om, at vi har overnaturlige evner. Jeg giver flasker, skifter bleer, trøster, underholder, putter, gynger, lave frokost, finder sut, krammer, henter saftevand, lufter hunden, skifter bleer og giver flaske igen, spiller vendespil, fremtryller vingummibamser, bøvser, skifter ble, skifter tøj, rengøre flasker, finder Elmo, laver aftensmad…… Det bliver en lang liste, hvor i jeg selvfølgelig også har et skypemøde med min studiegruppe, og diverse praktiske ting jeg skal have ordnet. Jeg ved ikke, om jeg er lydløs som en ninja, men det er nok nærmere farten der kommer i spil! Måske mere en ninja som blækspruttearme, der er ekstraordinær skarp til at multitaske!

Og når jeg så har tvillingerne lagt, og Alexander placeret på en madras foran tv’et,  hunden pacificeret på tæppet med et ben og netop hældt teen op, så vågner den ene og så kan jeg starte forfra og teen bliver kold! Og så er der den der nagende dårlige samvittighed overfor Alexander, som typisk bliver tilside sat når tvillingerne græder. For de er jo så små, at de ikke har nogen forståelse for at vente. Og jeg har jo bare aller mest lyst til at putte på sofaen med den syge dreng!

Jeg fisker ikke efter medlidenhed, for jeg er udemærket godt klar over, at sådan er livet med børn… men for dælen det er alligevel hårdt! 🙂

Det kunne nu være meget sjovt at høre hvad andre gør, når både tid og antal hænder er en mangelvare?! For jeg kan allerede nu spå om en fremtid med 3 syge børn, og 2 fuldtidsjobs..! 

2 thoughts on “Ugens Joker – Om syge børn og ninjamødre

  1. Synes nu ikke der er noget galt i at ønske du havde hjemmegående forældre til at tage børnene. Alle har vel lov at ønske 😛 Det ville jo gøre alting noget nemmere 😀

    Det lyder som en vældig fortravlet dag, jeg håber du når det hele uden at tabe dig selv undervejs 😀

Skriv et svar

