Metro-litteraturkonkurrence 2015

10712773_946902631993108_8886310376469287347_n

Hvert år afholdes en litteraturkonkurrence for unge litterære og grafiske talenter. Man skal blot være under 35år, så kan man sende sit bidrag ind. Selve konkurrencen bedømmes af en udvalgt jury, og vinderne får udgivet og markedsført deres tekst som e-bog. Deadline for indsendelsen af bidrag er den 20. september. (Du kan læse mere på deres facebookside).

Jeg havde egentlig planlagt at deltage, men pludselig er tiden ved at være gået, og mit bidrag er langt fra færdigt. Derfor vil jeg i stedet tænke tilbage på sidste år, hvor jeg fik sendt mit bidrag afsted. I kan læse med, i det indlæg jeg postede sidste år, da vinderne var fundet, og jeg desværre ikke var en af dem.

Teksten ligger også under ‘forfatterskab

Jeg synes, det er spændende at deltage i konkurrencer og projekter, hvor man skal lave et litterært bidrag, dog kan det være svært at vælge, hvilken tekst man skal skrive, når der ikke er flere kriterier. Den gang jeg var med i en skrivekonkurence på Movella og blev udgivet, var der et overordnet tema. (Læs mere om det her og her). Den kreative forfatter burde selvfølgelig føle sig mere fri uden restriktioner, men det er egentlig heller ikke det at finde på, jeg synes er svært. Det er kunsten at vælge imellem alle sine ideer! 🙂

Har du deltaget i Metro-litteratur konkurrencen? Eller andre lignende konkurrencer?

 

Skriv et svar

