Ugen der gik – løb, sved og sidestik

I denne uge har jeg været til min 8 ugers undersøgelse og har fået grønt lys til for alvor at starte min træning op igen. Det fejrede jeg i dag med første gang i løbeskoene siden fødsel. Ja faktisk næsten første gang siden oktober sidste år. Det har nemlig altid været umuligt for mig at træne, når vi har været i fertilitetsbehandling, hvilke vi jo var i sidste år. Så i kan sikkert forestille jer, hvordan jeg så ud med tungen hængende langt ud af halsen, sveden piblende frem på panden, højrøde kinder og ja uden evnen til at tale uden at lyde som en der er ved at falde om. (Hvilket jeg jo egentlig også næsten var). Og så tænker i sikkert – jamen hvor langt løb hun og skulle hun ikke have startet lidt nemmer ud?! Hvortil jeg så, egentlig ikke flovt men alligevel en smule ærgerlig, må svar: Jeg startede langsomt ud… Jeg løb sammenlagt kun 6 min og ikke i streg 😁. Jeg havde lokket min mor med på gåtur med tvillingerne, og så løb jeg lidt frem og tilbage. Først løb jeg 1 min, gik 1 min, løb 2 min – pause gå i 10 min, og så gentog jeg. Det er et løbeprogram, jeg har fundet på nettet, der lover 10km på 4-5 mdr. Jeg skal ikke nødvendigvis nå 10km. Målet er i første omgang 6km, som jeg kunne løbe i pænt tempo, inden jeg blev gravid her anden gang. Jeg er glad for, at jeg startede så langsomt ud, når jeg nu var så tæt på at dejse om. 😊 Men det var nu også rart at være afsted igen!

De første smil, masser af chokolade i kagen, storebror og lillebror, børnetatoo og løbetur.

Fredag og lørdag var der middelalderfestival i Horsens. Vi bor lige bag det gamle statsfængsel, hvor det afholdes, så det var oplagt, at vi gik forbi. Min søde kusine, hendes mand og deres to drenge kom med, og vi fik en smag på både musik, leg, mad og mjød. Super hyggeligt, dog lidt af en udfordring med en tvillingevogn, mange mennesker og en 2 årig der prøver grænser af. Vi tæller dog de små sejre. I det mindste kom vi afsted! 😉

Vi har også haft andre små sejre i weekenden. Feks. sov tvillingerne enormt godt både natten til fredag og natten til lørdag. Vi var kun oppe til en flaske! Natten til søndag var de dog tilbage til to flasker, så jeg tror desværre ikke, det bliver sådan fremover. Men ja, en nat hist og her med ekstra søvn siger vi pænt “ja tak” til! I dag har de til og med sovet godt hele dagen, så derfor lykkes det os begge at komme ud og løbe, og jeg fik bagt kage! Små sejre er vejen frem – uden tvivl!

Næste uge byder på planlægning af navngivningsfesten. Vi har truffet valget om ikke at døbe vores børn, og vi holder derfor en hyggelig navngivningsfest i stedet. Det samme gjorde vi med Alexander. Denne gang skal vi ikke selv lave maden, da tiden er for presset. I stedet skal vi holde festen på Cafe Gran i Horsens. Det glæder jeg mig til! De er enormt dygtige på Cafe Gran, så jeg er tryg ved at lægge det i deres hænder!

Nåh ja… så startede jeg jo også seminarie op i denne uge. Det var super dejligt at være afsted, se de andre igen og bare have en pause fra bleer og gylp. Det er et stykke tid, til jeg skal afsted igen, men nu hvor semestret er startet, skal jeg ugentlig skype med min læsegruppe. Det er enormt trygt, at man efter 2 år på studiet nu hviler så meget i sig selv og egne evner, at jeg ved, hvordan jeg skal tilrettelægge min tid og min energi, for at komme gennem de næste par måneder med små børn og studiearbejde. Så er spørgsmålet selvfølgelig bare, om tiden er til at bruge. Det finder jeg nok ud af i løbet af de næste uger! I denne uge har jeg læste i weekenden, mens Alexander har sovet, så det er heldigvis altid en mulighed, hvis jeg ikke når det i løbet af ugen.

4 thoughts on “Ugen der gik – løb, sved og sidestik

  1. Du kom afsted, det er det vigtigste 🙂

    Det lyder som en god uge, overskuddet kommer jo nok efterhånden 🙂 I det mindste har du kage at trøste dig med ellers 😉

Skriv et svar

