Jeg ser frem til efteråret… Bogbloggertræf og BogForum

IMG_1368

Selvom jeg elsker at være på barsel og hygge med mine små twins, så forsøger jeg også at holde et par passioner i live ved siden af. Blandt andet mit studie og mine bøger. Derfor har vi fået det arrangeret sådan, at jeg kan komme til både Bogbloggertræf i Ålborg til september og BogForum (6-8 november) i Bella Center. Jeg var afsted til begge sidste år, og jeg var vildt begejstret. Du kan læse om min oplevelse til bogbloggertræf 2014 her og BogForum 2014 her.

Men hvad er det egentlig for nogle events, hvad sker der, og hvorfor er jeg så begejstret for at komme afsted?

Bogbloggertræf er et arrangement arrangeret af 4 dygtige og skønne bogbloggerpiger i Ålborg (Rikke, Simone, Karin og Irene). En dag hvor man kan mødes med kollegaer i blogverden, udveksle oplevelser og erfaring, samt bare nyde at være i selskab af andre, der er ligeså passioneret omkring litteratur, som man selv er. For at kunne deltage kræver det, at man blogger om bøger, men ellers er der åbent for nye, så vel som gamle kendinge. I løbet af dagen er der arrangeret små konkurrencer, lækker spisning og et eller flere små foredrag. Jeg har kun positivt at sige om sidste års arrangement, og jeg glæder mig som et lille barn til at komme afsted igen i år. Det er også en fed mulighed for at møde de mennesker, der sidder bag de ord, man daglig læser og sætter stor pris på. En mulighed for at møde sin yndlings blogger! 🙂

BogForum er derimod et helt andet slags arrangement. Det er også så stort, at det når ud til den mere almindelige dansker og kræver ikke at man nødvendigvis lever og ånder for litteratur. Der sker noget for alle, både store og små, og der er foredrag og talks med en bred vifte af forfattere. Et rent slaraffenland hvis du spørger mig. Sidste år var jeg så heldig at møde mit store idol Sophie Kinsella, da Lovebooks arrangerede en lille champagne-komsammen for en håndfuld af os bogbloggere. Ydermere fik jeg set Maren Uthaug tegne live, samt høre tankerne bag en af mine yndlings ungdomsromaner fra 2014 “21 måder at dø”. Jeg holdte mig nogenlunde i skindet og købte kun en håndfuld bøger, men jeg havde til gengæld også slæbt en masse med hjemmefra, da jeg ville have dem signeret. Tror måske jeg havde flere med ind i min taske, end jeg købte og tog med hjem. 🙂 Måske jeg i år skal vente med at købe bøgerne, til jeg er på messen. Det er dog også bare så fedt at have læst bogen, inden man hører forfatteren fortælle om den. 🙂

BogForum vil jeg klart anbefale, til alle der kan lide bøger og som evt. gerne vil møde/opleve de forfattere, der kommer. Der er foredrag, interviews, signeringer og undervisning. Plus man kan købe mange mange fantastiske bøger til gode priser. Du kan læse mere om bogmessen her.

Er du nysgerrig efter hvad jeg skal se/opleve på BogForum i år, så kig forbi bloggen i løbet af oktober hvor jeg vil lavet et par indlæg om det!

 

nenaogkinsella

Mit møde med Sophie Kinsella

Hvilke boglige arrangementer skal du deltage i i efteråret? Kommer du til Bogbloggertræf eller BogForum? Jeg overvejer faktisk at fylde en bil til BogForum om lørdagen, så sig endelig til hvis du kunne være interesseret i at lave samkørsel. (Jeg kører fra Horsens).

11 thoughts on “Jeg ser frem til efteråret… Bogbloggertræf og BogForum

  1. Det bliver så fint at komme til bogbloggertræf igen i år, og se og gense en masse fantastiske mennesker.

    Jeg ved endnu ikke om jeg kan komme afsted til bogbloggertræf dog, det må jeg vente lidt og se.

  2. Det kunne godt tænkes, jeg er interesseret i samkørsel, hvis det lige passer med jeg er i Fredericia. Så kan det i hvert fald bedre lade sig gøre 🙂 Og det kunne være ret hyggeligt! Nu må vi se 🙂

    Glæder mig til at se dig i september i første omgang i hvert fald 🙂

    • Det kunne da være super hyggeligt! 🙂 Jeg havde tænkt på toget, men det kan slet ikke betale sig, hvis man er mere end 2 i en bil. Men lad os endelig snakkes ved om det når vi nærmer os! 🙂

      I lige måde! Bliver bare SÅ hyggeligt! 🙂

  3. Jeg kommer til bogbloggertræf i år. Er dog en relativ ny blogger, så må indrømme jeg er en smule nervøs, men samtidig glæder jeg mig også enormt meget til at møde bogbloggerverden indefra.
    Håber også jeg kan komme til bogforum i år. Så der er virkelig noget at se frem tid (:

    • Jeg var med for første gang sidste år, og kan sagtens forstå din nervøsistet. Kan dog love dig, at de alle sammen er enormt søde… ja eller vi er alle sammen enormt søde. 🙂 Og det er enormt fedt at møde folk bag de blogs man læser.

      Ja efteråret er virkelig fuld af oplevelser. Der er også fantasymesse på Herlufholm i oktober – den når jeg bare ikke selv med til.

  4. Pingback: Nu er det snart tid – Bogbloggertræf 2015 | nenaskov

  5. Pingback: Ugen der gik – ude er godt, men hjemme er nemmest! | nenaskov

  6. Pingback: Bogbloggertræf – indlæg nr. 1 (De to oplæg) | nenaskov

Skriv et svar

