Ugen der gik – slyngevugger og friaften

IMG_1321

Min mor var forbi med blomster fra haven! ❤

Jeg bliver simpelhen nødt til at starte ugens ‘Ugen der gik’ med et jubelråb… Jeg fik 5,5 times søvn i nat – I STREG!! Det er store sager. Ja, og så fik jeg yderligere 2 timer efter manden stod op med Alexander, og jeg sov videre med de små! Man føler sig som et helt nyt menneske. 🙂

Men ud over denne fantastiske nat med søvn, så går dagene også bare meget meget bedre, efter vi har investeret i et sæt slyngevugger. Vi købte først en, da vi ikke vidste, om det ville virke for vores unger, men efter vi fik den hjem i onsdags, var der ingen tvivl. Det er selvfølgelig ikke et mirakelmiddel, der kan lave kaffe og skifte ble, men begge twins virker til at blive rolige af bevægelsen, og det giver dem nogle rigtig gode lange lure. Vi forsøger stadig at putte dem ude min. 1 gang om dagen, men det er næsten med garanti, at de ikke sover tiden ud derude, når der er så varmt. Så er slyngevuggen vores redning, for der falder de i søvn og sover resten af tiden.

IMG_1269 (1)

Tristan i slyngevuggen

Uden at lyde fordømmende så havde jeg indtil nu altid tænkt, at slyngevugger var for sådan nogle speltmødre… men nu har jeg fundet ud af, at det så absolut også er for os! Kan kun anbefales! Vi har købt den ene fra ny på sneglehuset.com og den anden brugt. Til den der var brugt, hørte en Cocostiff med, som giver en stivere bund og mere plads. Den virker godt for Jorian, mens Tristan godt kan lide, når han bliver pakket helt ned i vuggen.

Så med en hjælpende hånd fra vuggerne turde vi også tage os en friaften hver i denne uge. Hans var afsted onsdag, og jeg var afsted torsdag aften til læseklub. Jeg havde ikke nået at læse bogen, men det afholdte mig ikke fra at komme lidt ud, trække vejret og bare være Nena i stedet for mor. Jeg elsker at være sammen med mine børn, men jeg ved også, at jeg er en bedre mor, når jeg også får noget Nena-tid. En kær veninde er flyttet tæt på, efter mange år væk, så jeg håber, at Nena-tid i efteråret også kan blive til en løbetur eller biograftur med godt selskab. ❤

Alexander har været med mormor og bedstefar på tur, og jeg har forsøgt at komme ud med de små i klapvognen hver dag.. så vi har allesammen haft en uge med oplevelser.

IMG_1266

Man må være kreativ, når solen skinner – Hjemmelavet solskærm

Weekenden har budt på besøg af gode venner og en god håndfuld udfordringer fra en meget stædig dreng på 2,5. Der bliver prøvet grænser af, og vi må bruge time-out en gang i mellem. Det kan især blive en udfordring, når han mener, at hans små brødre skal have mærker af puslespilsbrikker i panden…  Det der med at tælle til 10 – det bliver man god til! 😉

I går bloggede jeg om vores hussalg – og hvor var det skønt, at så mange endnu en gang hjalp med at dele vores link. Mange mange tak!! Jeg håber virkelig snart, at en køber banker på vores dør!

IMG_1306

Twins ❤

Skriv et svar

