Ugens Joker – Snapchat….hvad er dit formål?

icon175x175

Det tog mig lidt tid at forstå meningen med snapchat. Da jeg så fik hentet appen og kom i gang, troede jeg egentlig så, at jeg havde fanget hensigten, men nu er jeg alligevel i tvivl.

Snapchat er for mig blot endnu en måde at være lidt social på. Jeg har kun få venner/kontakter derinde, som jeg snapper med, og ofte er det de samme to eller tre, der får et billede i ny og næ. Især har jeg en veninde, som jeg både sender til og som sender til mig flere gange om dagen. Det er knald hyggeligt med sådan et lidt intetsigende billede og en sjov tekst. Lidt som at sige…”se hvad jeg laver – jeg tænkte også lige på dig!”

Men så opdagede jeg, at der er flere bloggere, der bruge snapchat til deres følgere. De skriver, at man skal adde dem også kan man modtage små snaps fra deres dagligdag. Jeg kan jo egentlig godt se pointen, men hvis det er formålet, så har jeg nok lidt misforstået konceptet. Jeg bruger i stedet Instagram til denne tjeneste. Skriver til mine følgere, at hvis de gerne vil følge mere med i mit liv, så kan de følge mig på Instagram. F.eks. i graviditeten under #skovtvillinger. Forskellen er selvfølgelig, at billedet i snapchat UMIDDELBART ikke bliver gemt og forsvinder igen, men at den på Instagram ligger der indtil man selv gør noget ved det. Men jeg kunne aldrig finde på at ligge noget op i forvejen, som jeg ikke kan så inde for i længden.

Der er så mange tjenester og apps, at jeg ikke kan finde hoved og hale i, hvad man egentlig skal bruge det hele til. Jeg skal måske bare beholde min egen tilgang til tingene, og fortsat gøre som jeg altid har gjort?! 🙂

Hvad bruger I Snapchat til? Og bruger I det overhovedet?

 

IMG_1269Mit seneste snap var af vores nyindkøbte slyngevugge, med Tristan der ligger og nyder livet! ❤

 

4 thoughts on “Ugens Joker – Snapchat….hvad er dit formål?

  1. Ja flere og flere (også kendte) bruger snapchat til at give indblik i hverdagen, jeg bruger det dog kun sammen med venner, og jeg har heller ikke så mange kontakter, men kender så heller ikke så mange i min omgangskreds, der bruger snapchat. Men hyggeligt er det! 🙂

  2. Mine børn bruger snap chat i stor stil. Selv bruger jeg lige som dig mest Instagram, men jeg har da også en Linked in, Tumblr og Twitter konto, men dem bruger jeg ikke nær så meget, for jeg føler ikke rigtig jeg har tiden til det.

Skriv et svar

