Salte mandler

IMG_1119Vores tapasbord bestod af forskellige oste, pølser, hjemmelavet pesto og rabarberkompot, pate og friskbagt grydebrød. 

I sidste uge fyldte manden år, og vi inviterede derfor de nærmeste på tapas og rødvin. Som en del af menuen valgte jeg selv at salte mandler, som en lille ekstra snack. Jeg har før eksperimenteret med forskellige opskrifter, både med salt og med andre krydderier, men de er aldrig blevet SÅ gode som denne gang. Derfor vil jeg da lige dele opskriften med jer, in case at I står og mangler en! 🙂

Opskriften er fundet hos Frk. Kræsen, der iøvrigt har en skøn blog med hverdagsopskrifter.

Du skal bruge:

200g mandler

125g groft salt

5dl vand

Hæld kogende vand over saltet og få det til at opløse ved at røre, evt. koge.

Læg mandlerne i saltvandet i 20 min.

Spred mandlerne ud på en bageplade med bagepapir, og rist dem i ovnen ved 175grader i ca. 15 min. 

 

Det er super simpelt, men resultatet afhænger af det blandingsforhold man har mellem salt og vand, og derfor er ikke alle opskrifter lige gode. Mine smagsløg synes, at dette blandingsforhold er helt perfekt! 🙂

Skriv et svar

