Ugen der gik – Hvilken dag er det?

Man ved, at man er på barsel, når man pludselig tirsdag morgen opdager, at det er tirsdag. Når det går op for en, at man ikke har nogen interesse i hvad dag det egentlig er, men blot om det er tid til flaske, ren ble eller lur. Derfor kom ‘Ugen der gik’ heller ikke på bloggen til sædvanlige tid søndag aften, for det faktum at det VAR søndag gik min næse forbi…. noget helt andet er, at vores aftener er blevet super hellige. Ja eller ihvertfald den time fra 20 – 21, hvor det typisk lykkes os at have den store puttet, opvasken taget, flaskerne rengjorte og stænger smækket op i sofaen. Så der bliver ikke overladt meget tid til blogindlæg og boganmeldelser, skønt det jo også er en aktivitet, der kan få mig til at slappe af. Men i den time fra 20 – 21 forsøger vi blot at være normale mennesker, der indtager snolder og ser Netflix. Så kan det være, at I undrer jer over at det kun er til kl. 21… men det er af den simple årsag, at vi godt kan finde på at gå i seng allerede der. For med ca. 2 – 3 “madvækninger” hver nat, bliver man en smule træt. Og da vi ikke har helt styr på synkroniseringen af drengene endnu, så kan det være 2 – 3 fra hver baby. Zzzzz….. Men som min kloge mand siger, (Jeg har vist formået at kalde ham klog i et andet indlæg, hvilket han levede højt på et par dage… så hvorfor ikke lige give ham skulderklappet igen! 🙂 ), så går det kun en vej fra nu af – og det er mod mere søvn, og mindre natterend. Så vi forsøger at forholde os optimistisk til situationen! Så optimistisk man nu kan med søvn i øjnene og gylp på skuldren!  😉

Men ugen, det jeg husker af den, er egentlig forløbet stille og roligt. Vi forsøger stadig at få etableret en hverdag, og gængse rutiner. Vi har haft enkelte barselsbesøg, og så har vi fejret min mands fødselsdag. Vi vil så gerne forsøge at forholde os normalt, til de ting der sker omkring os, men barselsboblen har det med at være selektiv i de ting der lukkes ind. Derfor var det vigtigt, ihvertfald for mig, at vi tog os tid og energi til at invitere et par gæster til fødselsdag og drikke et glas rødvin. Jeg er ikke uden forståelse for, at et liv med små børn, især de på en gang, kræver at man sætter sine egne behov og liv på standby et stykke tid, men jeg er samtidig også overbevist om, at man godt kan finde plads til prioriterede begivenheder som “i gamle dage”. F.eks. fødselsdage.

Næste uge, eller det vil sige den uge vi faktisk allerede er i, er stadig med manden på ferie. Faktisk har vi helt til 3. august før han starter. Vi har allerede planlagt endnu et par barselsbesøg, og så er det på tide, at vi bevæger os udenfor hjemmets 4 vægge. Ja altså alle 5 på en gang. En tur i legoland, måske i legeland og så daglige gåture på legepladsen står på listen. Alexander skal brænde energi af, og jeg skal så småt have gang i kroppen igen. Jeg kan godt mærk,e at jeg ovenpå en tung graviditet og et kejsersnit, ikke skal presse mig selv for meget. Men realiteten er, at jeg fra d. 3. august skal kunne gå ned i vuggestuen og hente Alexander med de små i vognen og ham på ståbræt – så jeg skal lige trænes lidt op! 🙂

Hvordan vores turer forløber, må I høre mere om i næste omgang ‘Ugen der gik’. Måske på søndag eller når jeg opdager at det har været søndag! 🙂

God uge til alle derude! ❤

IMG_1067Ugen i billeder – denne gang med lidt mere af storebror! 🙂 Vi spiller basket, mysser lillebror, spiser morgenmad som rockstjerner, formiddagsmad indtages i haven, Jorian og Tristan flader ud, Alexander leger handymand, ninja-far underholder 2 på en gang, første gang ude, og afslapning i kravlegården.

Skriv et svar

