Ugen der gik – vores nye hverdag

Ugen der gik bliver denne gang skrevet med en hånd, mens Jorian ligger og suger livet ud af sin sut på den anden arm. Det er vist en arbejdsstilling, jeg må vende mig til med 2 små drenge, der elsker at putte på armen.

Det er sjovt, som man glemmer ting – ihvertfald havde vi lykkelig glemt hvor meget arbejde og lidt søvn, der følger med sådan et lille menneske. Det er selvfølgelig dobbelt up denne gang, hvilket nok kan forklare hvorfor vi er overrumplet. 🙂 Det gør det dog ikke mindre hårdt og udmattende. Jeg kan godt mærke, at med hormonerne der stadig raser rundt i kroppen, så skal der ikke så meget til, før tårerne løber.  Det handler vist mest om accept – accept af at det ER hårdt, og det er okay, at synes det er hårdt. Man skulle tro, at jeg havde lært det første gang?! At det der med at være supermom med rent hus, nybagt kage og overskud kun kan lykkes i små glimt af nemme dage. Og at jeg med twins må lægge dårlig samvittighed og uopnåelige forventninger til mig selv, på hylden. Heldigvis har manden fri tre uger endnu. Så er der da et fornuftigt menneske i huset. 🙂

Men ugen er gået med barselsbesøg og et forsøg at finde fodfæste. Alexander er en sød storebror, men han viser tydligt, at han ikke er yderligere begejstret for, at mor og far pludselig ikke er tilstede 100%. Det viser han ved at være lidt fræk! (Læs: til tider pis hamrende udfordrende. ) Men det er jo en naturlig reaktion, som vi jo så også bare skal finde plads til mellem bleskift og alt det andet. Nåh ja også igen acceptere at der vil være øjeblikke, hvor både han og de andre to, må vente. Som min jordemoder sagde:”Drop den dårlige samvittighed, for du kan alligevel ikke gøre noget ved den!”  – også selvom det er nemmere sagt end gjort.

Heldigvis så trives både Jorian og Tristan. De tager på, sover og spiser som de skal. De har lidt mavebøvl, men det har vi efterhånden styr på. Vi føler os utrolig heldige med så nemme små!

De næste par uger skal gå med flere barselsbesøg og dagsture, så der sker lidt for Alexander. Vi overvejer også et par overnatninger et sted i DK, men har ikke fundet et sted endnu. Kom endelig gerne med gode ideer! 🙂

Det var alt for denne uge. Håber I har en god sommer derude.

IMG_0967

Små glimt fra ugen. Blandt andet de sjove udtryk hos babyer, aktivering af Alexander, tvillingekærlighed, den skønne blelagkage fra min søster og et snap af min efterfødselsmave der liiige har et par dage til vaskebræt.  😉

 

Skriv et svar

