Om at have huset til salg

IMG_0743

Se huset her

At der pludselig var to børn på vej, og ikke et som oprindelig var hensigten, resulterede i, at vi måtte tage en beslutning omkring vores nuværende boligsituation. Skulle vi blive og bygge til eller sælge og håbe på at finde et andet hus, der kan give os lige så stor en følelse af hjem, som vi har oplevet det, hvor vi bor nu.

Vi købte vores nuværende hus for 5 år siden, og jeg kan huske, hvor begejstret jeg var for endelig at få mere plads og en dejlig have. At komme fra en 2 værelses lejlighed på 60kvm i Århus midtby og så pludselig at få næsten 150kvm at brede sig på, var som en drøm. På daværende tidspunkt havde vi forsøgt at blive gravide i over 2 år, og usikkerheden om hvorvidt det overhovedet ville lykkes, og hvornår det så ville lykkes gjorde, at vi ikke på daværende tidspunkt bekymrede os om, at der ikke var så mange værelser. Men så kom Alexander til verden, og pladsen passede perfekt. To gode værelser på 1 sal og et dejligt stort gæsteværelse/kontor i kælderen. Huset var stadig det rigtige for os.

I og med at det lykkes os at få Alexander blev vi enige om, at vi også ville forsøge at få en lillebror eller lillesøster, når tiden var inde. For det kunne stadig sagtens lade sig gøre med det antal værelser og kvm., vi havde i vores nu meget elskede lille hus. Skæbnen ville det dog bare ikke, at vi kun skulle have et barn mere, og med udsigterne til 3 børn blev vi nødt til at træffe overstående valg. Hvilket endte med at blive valget at sælge vores hus.

Vi gik i gang med at shine huset op inde og ude, og lige efter påske i år, kom huset på nettet og var officielt til salg. Jeg ved ikke, hvad jeg havde forventet, men jeg havde nok forventet mere aktivitet, end det vi har oplevet. Og skønt det stadig ikke har været til salg  længe, så kan jeg mærke, at jeg bliver utålmodig og usikker på, hvorfor folk ikke vil komme og se på vores dejlige hjem.

Ejendomsmægleren har roligt udtalt, at det kan sagtens tage tid, og at han regner med at et salg vil tage mellem 4 og 6 måneder. Det er ikke fordi, at jeg forventer en køber lige med det samme, jeg havde bare regnet med, at det var flere der ville komme ud og kigge.

At skulle fremvise hus og føde tvillinger er selvfølgelig ikke ting, der harmonerer gevaldigt. Så det faktum at det står lidt stille nu er nok en ok ting, men hvornår begynder der at ske noget? Og hvad er grunden til, at folk ikke vil kigge nu, men vil kigge senere? Det er vist ejendomsmægler-logik, jeg har svært ved at forstå!

Vores hus er ikke et almindeligt parcelhus men et ældre hus med charme. Og antallet af købere til sådan et hus er lavere end antallet af købere til de almindelig små et-plans huse. Det forstår jeg godt, alligevel er jeg utålmodig og frustreret over stilheden.

Jeg håber virkelig, at der snart sker noget, og at vi inden jul kan begynde at kigge efter vores nye hjem. Vi kan sagtens være hvor vi er, mens tvillingerne er helt små, men der er bare så mange ting der vil blive nemmere, hvis vi kan få noget mere plads, når de begynder at fylde mere.

Men der er selvfølgelig ikke andet at gøre, end at vente og se.

Del endelig gerne jeres hussalgshistorier! Måske I havde held med en bestemt markedsføring eller andre tiltag?!

2 thoughts on “Om at have huset til salg

  1. Pingback: En sidebemærkning…. | nenaskov

  2. Pingback: FØDSELSDAGSUGE – The best | nenaskov

Skriv et svar

