Ugen der gik – sygdom og smerter

  Det er hårdt arbejde at lave puslespil ❤️

Selvom tiden snegler sig afsted, så går den lynhurtigt… Forvirret? 🙂 Ja det kan jeg godt forstå, men det er virkelig som om, at smerterne indtager min krop med fornyet styrke hver eneste dag, og jeg er nu ved at være så ramt, at jeg stort set kun rejser mig fra sofaen, når jeg skal have mad, på wc eller hente Alexander. Heldigvis har jeg lyspunkter, hvor jeg formår at slæbe mig selv ned til et udsalg i Ønskebørn eller på fødselsdagsvisit hos min mor, men så rammes jeg selvfølgelig endnu mere bagefter. Så på den måde er udsigten til først at skulle føde om en uges tid, som noget der ligger alt alt for langt ud i fremtiden – trods tanken om at det jo kunne være, at jeg gik i fødsel af mig selv inden.

Omvendt så er der kun lidt over en uge til, at jeg bliver mor igen og skal til at være der for 2 små nyfødte drenge. Mon jeg kan huske hvordan man gør? Mon jeg kan klare den store udfordring med to på en gang? og mange andre spørgsmål får tiden til at føles alt for knap. Så det er en kombination af at være SÅ klar til at føde og komme af med mine smerter og slet slet ikke at være klar til deres ankomst, der giver mig følelsen af at tiden går alt for stærkt og alt for langsomt på samme tid.

Ugen har derfor budt mest på tanker og smerter og ikke så mange oplevelser. Dog har jeg alligevel formået at fylde min dag på sofaen med både masser af læsning og mit seneste tiltag om at opdatere dagligt på Instagram med billeder fra de sidste par dage inden fødslen med graviditetsrelateret ting. For alle jer der ikke har haft muligheden for at kigge forbi Instagram, så har jeg samlet et udpluk af ugens billeder her. 🙂

Ugens højdepunkt har helt sikkert været min mors fødselsdag. Jeg ELSKER fødselsdage, og selvom vi ikke nødvendigvis fejrer dem sammen, som vi gjorde da jeg var mindre, så har jeg stadig været forbi med gaver, og vi har tilbragt tid med bare at være sammen. At både hun og vi har været syge i denne uge, har givet os lidt ekstra tid til at ses og underholde hinanden. Stort tillykke mor – håber du har haft en dejlig fødselsdag! ❤

Nåh ja, også har der jo også været folketingsvalg. Det burde jo egentlig fylde mere, end det gør på denne uges opdatering. Sådan føles det i hvertfald, hvis man suser på facebook og tjekker andres opdateringer. Jeg har truffet et valg, og jeg har sat mit kryds, hvor det gav mest mening for mig. Jeg tør godt indrømme, at jeg er blå, og det har jeg altid været – men jeg er nok bare ikke mere politisk involveret, end at jeg ikke vil bruge så meget energi på hverken at juble eller brokke mig her efterfølgende. Da vi for 4 år siden fik en rød regering, var jeg ikke videre begejstret, men jeg har en tillid til, at vores demokrati fungerer, og at ligegyldigt hvem der sidde på posten, har et Danmark der fungerer og skaber muligheder for alle danskere. Nogen kalder mig måske naiv og godtroende og vil argumentere for, at der er meget i Danmark der ikke fungerer – men der vil altid, ligegyldigt om det er Helle, Lars eller en trejde der er statsminister, være ting der ikke fungerer. Jeg sætter min lid til. at vi trods alt er mennesker med en sund fornuft, og da vores demokrati ikke fungere udelukkende på ét partis meninger og holdninger, så vil der være kompromiser over midten og hvor, selvom man ikke altid er enig i beslutningen, ikke laves et Danmark, som vi ikke kan leve overens med. Det var meningen, at det blot skulle være et par linjer om, at jeg ikke vil bruge en masse energi på valget, og alligevel blev det en længere smøre. Jeg vil bare gerne at folk respekterede hinandens holdninger og i stedet for at slynge om sig med navne og betegnelser for folks forstand, satte sig ned og fandt ud af hvad deres rolle i de næste 4 år skal være. Der er altid et valg om at ændre tingene inden for ens egen rækkevidde, og om 4 år er der valg igen… Lige nu har flertallet talt, og det kan jeg kun respektere.

Så endnu en uge gået, fyldt med lidt at fortælle om. Nu bliver det spændende om næste uges ‘Ugen der gik’ bliver med babybilleder eller endnu mere smertebrok! 🙂 Det må tiden vise…!

Skriv et svar

