Nattens sanger (Skæbne) – Christina Bonde (Anmeldelse)

IMG_0662Nattens sanger (Skæbne) – 4 ud af 5 stjerner

Da sorgen knuser Victorias hjerte, imødegår hun sin skæbne. Men uventede hændelser komplicerer hendes nye eksistens. Mens skæbnegudindernes budskab bliver klart, finder Victoria sig selv som midtpunkt i et farefuldt spil af bedrag og opslugende begær.

Hvordan kan Victoria hævne sin sorg, når misssionen truer hendes kærlighed til Lucas? Når vejen til sejr tvinger hende i armene på ondskaben? Når magtens, hun selv besidder, er eftertragtet og årsag til forbrydelse. Hvem kan hun stole på?

Fjenderne truer overalt. Tvinger Victoria til at beskytte fortiden. Så fødes en ny skæbne, der samler Victorias hjerte…

Skæbne er den anden roman i vampyrserien Nattens sanger

Jeg ved ikke, om jeg vil sige jeg må bide mine ord i mig igen, eller blot nyde at jeg fik ret. For bog nr. 2 i serien om Victoria og Lucas levede op til mine forventninger om at blive bedre end den første. Præcis som jeg forudsage i anmeldelsen af bog nr. 1 i serien.

Vi følger stadig Victoria og hendes umådelig mange svære valg. Og pludselig er hendes sind blevet splittet og endnu mere uforståelig for både hende selv og dem omkring hende. Hendes følelser arbejder på højtryk, og det på et niveau hun slet ikke kan forstå.

Christina Bonde formår at fortsætte historien, og skønt man godt kan fornemme, at man læser en to’er, hvor der samles tråde fra bog nr. 1 og lægges gevaldigt op til den endelig afslutning i bog nr. 3, så er det alligvel en bog, som underholder og bidrager til historiens karakter, uden at virke overflødig og som fyldstof. Jeg er ikke altid så begejstret for midterbøgerne, specielt fordi man får fornemmelsen af, at der bliver holdt igen for virkelig at kunne lave skraldebang i den sidste bog, men sådan var Skæbne slet ikke. Der var mange nye input, overraskelser og nødvendige tiltag, som kun får bog 2 til at minde om limen, der holder sammen på trilogien.

Victorias syn på verden omkring hende er spændende at følge. Man bliver draget af hendes tydelige opmærksomhed på alt og især Lucas’ omsorg og forståelse, for alt hvad hun går i gennem, er skøn at være vidne til.

Sproget er som i Besat flydende, letlæseligt og behageligt. Det gav mig som læser muligheden for at fordybe mig i historien, i stedet for at skulle bruge energi på at koncentreret mig om snørklede vendinger og svære sætninger. Præcis som jeg føler, en bog i denne genre bør være.

Grundet den gode oplevelse og klart bedre sammenhæng i både tid og situation i Skæbne, end hvad Besat formåede, har Skæbne fået 4 ud af 5 stjerner. Jeg synes, det er en rigtig god fortolkning af det mystiske vampyrunivers, og Christina Bonde bliver ved med at overraske mig med sin egen vinkel på de ellers så brugte myter, hvilket virkelig varmer mit fantasy hjerte. Glæder mig så meget til at gå i gang med nr. 3!

Info:

Original title: Nattens sanger – Skæbne

Forfatter: Christina Bonde

Forlag: Forlaget Mellemgaard

Læst på: Dansk

ISBN:9788793175679

Stjerner: 4/5

IMG_0666

4 thoughts on “Nattens sanger (Skæbne) – Christina Bonde (Anmeldelse)

  1. Hvor er jeg glad for, denne faldte lidt mere i din smag. Efter min mening har Bonde nemlig virkelig skrevet en fantastisk trilogi – hvor jeg elskede det lidt anderledes take på vampyrer 🙂

  2. Pingback: Juni update | nenaskov

  3. Pingback: Skyggesider – Christina Bonde (Anmeldelse) | nenaskov

Skriv et svar

