Ugen der gik – Eksamen, barsel, sol og smerter

Hvis du havde spurgte mig for en uge siden, havde jeg svært ved at se, hvordan jeg skulle komme helskindet gennem den sidste del af eksamen uden at ligge mig på skjoldet og gi’ op. Men igennem det kom jeg og endda med et rigtig fint resultat. Skrev lidt om det på dagen, men for dem der ikke har læst med, så sluttede jeg mit første linjefag (Dansk) med en karakter på 7. Karakteren var en samlet karakter af både den skriftlige og den mundtlige eksamen. To eksamner der hver i sær virkelig udfordrede både min faglige viden, men også den smule energi jeg kan formå at samle her sidst i graviditeten. Så et 7 tal er for mig en stor sejr, og noget jeg vil være utrolig stolt af. Jeg blev også helt rørt, da min mand sagde, at han også var vildt stolt af mig ,og han havde stor respekt for, at jeg havde gennemført det, jeg havde sat mig for trods alt. ❤

IMG_0592

Et minde fra en eksamen der heldigvis er forbi. Alle bøger er sat på hylden og skal først tages frem igen til august.

Så med en bestået eksamen gik jeg torsdag officielt på barsel og sommerferie. Og I kan tro, jeg havde lagt planer. Lister med ting der nu skulle klares inden tvillingernes ankomst. Jeg havde bl.a. planer om at skulle lave lasagne, kødsovs, frikadeller og kage i lange baner, så fryseren var fyldt op og klar til de lidt travle dage med to nyfødte i huset. Jeg havde også en ide om, at jeg skulle have klaret nogle af de rengøringsopgaver, man ellers ikke når til hverdag. Hvorfor er det, at man altid skal gøre huset komplet rent op til en fødsel? Tror babyerne er temlig ligeglade! 🙂

IMG_0604

Afslapning og vandmelon er lige til at holde ud! ❤

Men efter en dag på sofaen torsdag, med smerter og stort ubehag, så jeg mig slået. Den store mængde adrenalin der har fyldt min krop i eksamensdagene, og evnen til at lukke ned for kroppens behov for afslapning er forsvundet, og nu hvor jeg har tid til at mærke efter, så er jeg blevet slået helt i gulvet. Det er skræmmende, hvordan man kan lukke ned og styre derudaf for at nå et mål hvorefter så at kollapse. Men nu er resultatet, at jeg skal bruge det meste af tiden indtil fødsel på at ligge på sofaen og lytte til kroppen. Min vægtøgning er stadig kun på 10-15 kg, hvilket jeg egentlig er ret imponeret over, ift. at der nok er omkring 5 kg baby, men det har åbenbart ikke så meget at sige, for at det alligvel er enormt tungt og energikrævende at indlede den sidste etape.

At blive beordret i ro af sin jordemoder kan for nogen ses som en positiv ting – at man har muligheden for bare at slappe af. Jeg kan dog godt mærke, at jeg stadig har brug for at lave noget. Så heldigvis er der landet et par bøger i min postkasse, der skal anmeldes, og jeg har stadig en god håndfuld ulæste bøger på reolen og på min mofibo læseliste. Jeg har f.eks. deltaget i readalong med Lola og naboens søn – et readalong som lovebooks har inviteret til, og som alle der har lyst kan være med i. Jeg læste dog bogen fredag eftermiddag og kunne slet ikke stoppe, så det blev ikke så meget readalong til mig. 🙂

IMG_0613

Denne serie har ventet længe på hylden, og jeg er nu i fuld gang. Bog 1 og 2 er læst (bog 1 anmelder jeg her).

Og med så mange bøger der bliver læst nu her, så skal der skrives et par anmeldelser, hvilket man sagtens også kan gøre selvom man skal ligge på sofaen. Så hvad der er træls ift. forberedelser og rengøring, er positivt for bloggen og min TBR liste. Man skal jo se det positive, hvor man kan! 🙂 Desuden er det nok heller ikke helt dumt at planlægge et par indlæg, til den tid hvor jeg bliver indlagt. Så bloggen ikke går helt i stå!

Som en sidste ting på ugens liste, spurgte jeg for noget tid siden, om hjælp til navnet af disse ugentlige indlæg. Det var sjovt at høre fra både folk her og andre steder og efter at have taget jeres forslag til overvejelse, og følt efter hvad jeg selv synes, så bliver ugen der gik frem over til …… Ugen der gik! 🙂 Ingen navneskift i denne omgang.

Jeg håber, I allesammen har nydt de dejlige sommerdage og for dem der endnu ikke har stiftet bekendtskab med Stephanie Perkins – Lola og naboens søn, så kan jeg kun anbefale den. Jeg er pt. i gang med at skrive min anmeldelse, som I vil kunne læse snarest, sansynligvis på lovebooks.dk. Hvis I mangler generel inspiration til et par gode sommerbøger, så tjek også mit indlæg med mine forslag.

IMG_0617

Is i sommervarmen! MUMS! ❤

Skriv et svar

