Ugen der gik – den korte version

IMG_0547

 

Taget efter en kort middagslur, men stadig i stor søvnunderskud. Det var en lang dag!

Ugen der gik bliver pludselig meget meget ensformig at skrive, når hverdagen fyldes af eksamen og eksamenslæsning. Især i den uge der er gået, og den uge vi går ind i, hvor min skriftlig og mundtlig eksamen tårner som 2, lige pt., uoverskuelige bjerge, der skal bestiges. Og så i min tilstand!!

I den forgangne uge har det været den skriftlige 24 timers eksamen, der, lidt melodramatisk, næsten tog pippet fra mig. Vores opgave type var meget uventet og jeg endte med at arbejde i alle 24 timer med knap 3 timers søvn, og for stadig slet slet ikke at nå til et punkt hvor jeg tilfreds kunne aflevere et produkt, jeg ved vil give det resultat, jeg ønsker af en eksamen. Det er længe siden, jeg har oplevet noget lignende, og jeg håber ALDRIG at skulle igennem sådan en situation igen. Ihvertfald ikke mens jeg er højgravid.

I næste uge er det en 24 timers mundtlig eksamen, hvor vi trækker et spørgsmål, får 24 timer til at forberede os, og så derefter skal til en mundtlig eksamen. Hvordan det kommer til at gå, må tiden vise, men jeg håber at det bliver en mere positiv oplevelse, med mulighed for at yde hvad jeg mener jeg kan, i stedet for at være presset af faktorer, der i min verden ikke hører til en eksamen.

Men ellers har ugen budt på nogle gode afbræk i form af besøg fra min kære veninde, der endelig er flyttet tilbage til danmark, samt et afslappende besøg hos svigerfar med både god mad og masser af grin.

Jeg ville meget gerne skrive meget mere om min uge, men på stående fod, så er energien næsten kun til at lade hovedet falde på puden og så i små afbræk skrive og læse til eksamen.

Jeg må skylde både billeder og historier til næste uges “Ugen der gik” – hvor jeg, forhåbentlig, både kan prale af at være igennem min første linjefagseksamen, samt have barsel og sommerferie. 🙂

Skriv et svar

