Maj update

IMG_0520

1. juni betyder officielt, at det er sommer. Jeg synes godt nok bare slet ikke, at vejret indikere sommer og læsning i haven. Heldigvis står vores sofa lige i formiddagssolen, så jeg forsøger at skabe lidt sommerstemning indendørs. Og heldigvis afhænger læseoplevelsen for mig ikke af, om den sker inde eller ude. Så det er da blevet til en håndfuld bøger oveni eksamensstresset.

Bøger læst i maj:

The One Plus One – Jo Jo Moyes

Perssuasion – Jane Austen

Hvis jeg bliver – Gayle Forman

Hvor intet bryder vinden – Leonora Christina Skov

Tågeslør – Pernille Eybye

Eleanor og Park – Rainbow Rowell

6 bøger i alt, og alle fra min liste over planlagt læsning er med. Det er jeg ganske tilfreds med. Månedens højdepunkt var “Hvor intet bryder vinden” af Leonora Christina Skov. En bog der har givet mig lysten for krimier tilbage. Det er længe siden, at jeg lukkede min sidste Elsebeth Egholm bog, men måske jeg skulle udforske den genre en smule igen hen over sommeren. Om ikke andet skal jeg ihvertfald udforske Leonora Christina Skovs andre værker. Jeg er meget begejstret for hendes sprog og flydende fortæller form!

Juni måned er travl. Jeg skal op til mine to eksamener, og det bliver også i juni, at vi med garanti får lov til at møde vores små tvillingedrenge. Så målet med at læse en masse både her i juni og juli er nok meget realistisk lavt. Dog vil jeg alligvel lave en plan over de bøger, jeg godt kunne tænke mig at læse.

Læseplanen for juni:

Mit hjerte og andre sorte huller – Jasmine Warga (Det er lidt snyd, for jeg færdiggjorde den allerede her på juni’s første dag. Glæd jer til anmeldelsen der kommer senere i denne uge!)

Nattens sanger 1 (Besat) – Christina Bonde (Denne triologi har stået på min hylde siden bogbloggertræf sidste år – nu er det på tide at gå i gang!)

Northanger Abby eller Sense and Sensebility – Jane Austen (En Jane Austen om måneden er målet indtil alle er læst.)

Hvis der stadig er tid:

Se på mig – Jennifer Egan (Jeg læste hendes spionthriller i twitterformat, Sort Boks, sidste sommer, så det bliver spændende at udforske andet fra hendes hånd.)

The Secret Garden – Frances Hodgson Burnett (En velkendt historie, som vil være en fryd at genlæse.)

Silhuet af en synder – Leonora Christina Skov (Som sagt endnu en bog fra Leonora Christina – Jeg er spændt på, om jeg er lige så begejstret for denne som for Hvor intet bryder vinden.)

 Jeg vil gå juni i møde med høje forventninger om oplevelse. Både de litterære og de andre. Må I alle sammen have en fantastisk juni måned. Og lad os så håbe på, at vejret snart bliver havevejr!!! 🙂

3 thoughts on “Maj update

Skriv et svar

