Ugen der gik – Træthed og folketingsvalg

IMG_0189Jeg har ikke fået taget et eneste billede i løbet af denne uge – så i stedet må I nøjes med dette skønne blomster billede. Elsker at fylde stuen med blomster der kan give sommerenssteming indendørs. 🙂

Så fik vi endelig udskrevet valg… eller det vil sige, om det skete nu eller senere har egentlig ikke været så vigtigt for mig. Men jeg har godt nok været træt af alle spekulationerne og hele pressemøllen – folk der bliver ved med at forudsige datoer, der passede lige så lidt som mayaernes dommedage og Helle Thornings “nej jeg udskriver ikke valg i dag” taler, hvor Socialdemokratiet har kunne komme med det ene fremtidsudspil efter det andet. Og nu skal man absolut ikke tolke det, som at jeg synes at hvad den nuværende regering har gjort har været hul i hovedet og at jeg bare ønsker blå politik. Faktisk er jeg snot forvirret, og når jeg tager kandidattestene, er resultatet så fremmed for mig, at jeg blot lukker browservinduet af ren og skær afmagt. Men et valg skal der træffes, og jeg skal nok være klar, inden vi skal stemme torsdag d. 18. juni.

Ja det er altså, hvis jeg ikke ligger i fødsel den dag, Jeg havde egentlig overvejet, at jeg blot ville brevstemme for at på den sikre side. Så gik det dog op for mig, at det at brevstemme, ikke betyder at man kan stemme hjemmefra, men i stedet skal bevæge sig ned på borgerservice i deres opstillede valgbokse. Jeg kan godt forstå, at der er nogle sikkerhedsaspekter i hele diskussion med at man skal sætte sit kryds i et lokale, hvor der kan blive holdt øje med, at man sætter sit kryds af egen fri vilje. Men for dælen, med den tid vi lever i, hvorfor er der så ikke udviklet et system, så alle dem der enten ikke kan bevæge sig fysisk ned til valgboksen, eller som af andre grunde ikke får stemt fordi de skal ud af døren, kan sætte deres kryds hjemme fra? Det må da kunne lade sig gøre?!

Men nok om valg – ugen har også budt på en håndfuld andre ting. F.eks. har jeg i denne uge oplevet både nedture og opture i forbindelse med graviditeten. Jeg har haft rigtig gode dage, hvor der har været overskud til både tøjvask og madlavning, og så har jeg haft rigtig rigtig rigtig dårlige dage, hvor bare det at tage et bad har været uoverskueligt, og hvor det eneste der var energi til var at løfte fjernbetjeningen for at tænde for tv’et. Overall tror jeg ikke, jeg skal brokke mig over min graviditet. Med over 4kg baby i maven og masser af eksamenslæsning er det alligevel begrænset, hvor hæmmet jeg er. Jo jeg bliver hurtigt træt, og jeg må tage mange pauser i løbet af dagen, men jeg har på fornemmelsen, at det kunne have været meget værre. Alligevel kan jeg så godt på de virkelig dårlige dage blive fyldt med selvmedlidenhed og afmagt. Heldigvis er jeg ved at være så langt med forberedelserne til tvillingernes ankomst, at resten kan ordnes når de er ankommet. Vogne, senge, kravlegård, tøj, dyner osv. er klar og hospitalstaskens indhold står klar til at blive pakket. Det sidste jeg har på min liste er madforberedelse, som dog må vente til efter min mundtlige eksamen om halvanden uge. Og hvis det glipper, så er det godt, at vi har nummeret til et pizzaria! 😉

Jeg er kommet til den konklusion, at hvis jeg ikke skal være gravid mere i mit liv, så er det også helt okay. Jeg troede måske at jeg, eftersom det højest sandsynligt er sidste gang, ville være trist over ikke at have den runde mave og de konstante små møf og spark – men jeg er ligesom ovre det punkt, hvor det hele var lutter kærlighed og lykke og nærmer mig punktet, hvor det blot er hårdt og energikrævende. Man kan måske kalde mig naiv, men jeg havde ikke forventet de der virkelig dårlige dage, men må nok indse at risikoen for, at de forekommer oftere og oftere her til sidst er stor. Heldigvis for at eksamen snart er forbi, og jeg så i princippet kan indtage sofaen hele dagen uden dårlig samvittighed. Måske solen også hjælper til, at man kan bruge et par timer i haven fremover. Det kunne da være dejligt!

Heldigvis har weekenden været nogle af de gode dage, så jeg har været ude og besøge gode venner fra HTX’tiden. Vi mødes et par gange om året, spiser god mad og snakker om alt mellem himmel og jord. Det er virkelig en fornøjelse at samles med folk, som man efterhånden har kendt så længe, og som har spillet en stor del af ens liv i tre intense år og flere også i årene efterfølgende.

I dag har jeg været sammen med den gamle mødre gruppe. Hold da op hvor sjovt at falde tilbage i samme rille med snak og hygge. Det var præcis, som det plejede at være og enormt fedt at se alle drengene lege. Selvom jeg kan kigge på min egen knægt og tænke “Hold da op han er blevet stor”, så er det bare endnu mere “WOW” når man møder de andres drenge. De er allesammen snart på vej i børnehave og virkelig blevet nogle selvstændige fantastiske børn.

Indimellem valg, gode og dårlige dage, og vennebesøg, så har eksamenslæsningen sat dagsorden for dagene i denne uge. Hvilke også vil være tilfældet i næste uge. Heldigvis er det en kort uge med forlænget weekend. Det glæder vi os til.

Håber I også har haft en dejlig uge! ❤

Skriv et svar

