Ugen der gik – blodsukkermålinger og DM i pinball

Man skulle næsten tro, at tiden ikke kunne gå hurtigere, men pludselig nåede vi maj måned, og nu er der kun 2 måneder til, vi senest får vores tvillingedrenge ud. Jeg kan næsten ikke vente, men samtidig er jeg utrolig nervøs for at skulle håndtere sådan to små på en gang. Jeg satser på, at vi ligesom da vi fik Alexander, lærer det hen af vejen! 🙂

Nå men inden vi nåede helt ind i maj, skulle april lige afsluttes. Det gjorde jeg i festelige maner på Horsens sygehus, hvor jeg startede op i mit graviditetssukkersygeforløb. I kan læse mere om dette forløb i næste uge, men jeg kan da afsløre, at jeg, som forventet, nu skal måle mit blodsukker flere gange om dagen, og jeg skal tage stilling til alt hvad jeg propper i munden. Det er noget af en udfordring, der har taget det meste af vores opmærksomhed denne uge. For det er jo ikke bare mig, men hele familien der påvirkes, når madplanen skal ændres og rettes til. Heldigvis har jeg en fantastisk mand, der støtter mig 100%, og Alexander har heldigvis altid været glad for grøntsager!

Men når vi ikke har tænkt på blodsukker og madplaner, så har energien, ihvertfald hos manden, gået mod DM i Pinball, som blev afholdt i lørdags. Han og hans kammerat stod for showet, hvilket har krævet en del tid at stille op. De havde fået samlet en imponerende samling maskiner, udover deres egne, og det var selvfølgelig en stor success. Jeg tog svigerfamilien under armen, og vi tog op for at opleve en flok pinballentusiaster give den gas en hel dag. Vi har typisk 1-2 maskiner stående i kælderen, men jeg har aldrig rigtig hoppet med på bølgen. Jeg er simpelhen ikke god nok til at det er sjovt, og jeg har ikke motivationen til, at lægge tiden det kræver at blive god nok. Så derfor passer det mig udemærket, at han kan dele sin passion med andre end mig! 🙂 Tvsyd var forbi og filme og har lavet dette korte indslag. Det er også muligt at komme forbi deres lokaler i Kolding, og prøve et par spil. Sig endelig til så kan jeg formidle en kontakt.

Og så var den uge gået. Det har været regnfuldt og ikke særlig sommerligt, men jeg har tiltro til, at vi snart igen kan hoppe i sandaler og sidde i haven med kaffen. Kunne være fedt at kombinere eksamenslæsning og solskin. Om ikke andet så er det bare sjovere at være i sandkassen når solen skinner!

Næste uge byder på endnu en scanning, lægebesøg, eksamenslæsning og så er der Ramasjang dag i Legoland lørdag. Alexander er helt vild med Hr. Skæg, så vi må trodse menneskemængden og bevæge os til koncert. Heldigvis kan vi nøjes med at komme et par timer, da indgangen jo er betalt med vores personaleårskort. Vi krydser for godt vejr og bare en lille smule held til at finde en plads hvor vi kan se hvad der sker på scenen! 🙂

IMG_0317

Alexander hjælper med mors lektier og øver alfabetet. 

IMG_0329

Maven vokser, hvilket er et godt tegn. Vægten er dog stadig meget stabil på +15kg. 

11149524_10153325887477238_539119135546938651_n

Ryggen af min mand, der her spiller i de indledende runder. 

Skriv et svar

