Nye boglige udfordringer

download (1)

2015 bliver for mig året fyldt med udfordringer. Tvillingerne, de 100 bøger der skal læses og tjansen som beautiful reader hos Dreamlitt.

For nogle uger siden så jeg dette indlæg på Andrups Bookself. Et indlæg der satte en masse tanker i gang. Jeg har en mening, om alt hvad jeg læser, og noget af det bedste jeg ved, er når jeg kan være en del af mine elevers udviklingsproces. Når man møder et ungt menneske med drive og drømme, der skriver og udvikler sig selv som forfatter, på baggrund af nogle få kommentar jeg kan give, er så berigende og givende. Det er blandt andet en af de grunde til, at jeg i sin tid valgte at starte på lærerseminariet. Det at kunne hjælpe andre på vej, uanset faget, er min passion.

Derfor var jeg heller ikke i tvivl om at Deamlitt og deres koncept, var noget jeg skulle prøve kræfter med. Så jeg udfyldte en ansøgning til at være beautiful reader, og allerede samme dag blev jeg godtkendt og kunne starte op. Som beautiful reader vælger jeg mellem en håndfuld manuskripter, læser dem og giver konstruktiv feedback.

Jeg har pt. færdiglæst og kommenteret to manuskripter, og jeg er stadig meget begejstret. Det er et friskt pust i bunken af mine andre bøger, og jeg håber på, at det også kan være en lærerig process til min egen udvikling som forfatter. Det at sætte ord på min mening om andres værker, giver mig nogle aha oplevelser i forhold til hvad der er godt og hvad der er skidt. Den eneste ulempe er, at jeg ikke kan anmelde hvad jeg læser her på bloggen og dele mine oplevelser med jer. Men det må komme når/hvis bøgerne udgives.

Lyder Dreamlitt som noget for dig, så tjek det ud her.

3 thoughts on “Nye boglige udfordringer

  1. Pingback: Februar update | nenaskov

  2. Pingback: Ugen der gik – Gensyn med venner og nye graviditetsudfordringerlæs | nenaskov

  3. Pingback: Ugen Joker – Om at være boganmelder | nenaskov

Skriv et svar

