Min vinterferie

IMG_6096

Wow man kan være kvæstet sådan en mandag aften efter en uges ferie. Men sikke en skøn ferie vi har haft. Det har været en ferie med plads til både børn og voksne, og hvor en god håndfuld af vores små projekter er blevet lavet.

Som jeg også skrev lidt om i sidste uge, så var vi i Lalandia i starten af ferien. En ferie hvor der var plads til at slappe af og bare være sammen. Jeg kan virkelig mærke, hvormeget jeg savner netop denne tid i hverdagen, meget mere nu hvor Alexander er blevet større. Tid til at lege, hygge, spille spil og fjolle rundt.

Efter Lalandia havde jeg en praktiksynopsis, der skulle afleveres. Ikke mit yndlingsprojekt, men det er nu meget spændende at få sat ord og teori på mine praktiske oplevelser. Vi havde deadline i dag, men jeg valgte at give den en skalle, så jeg kunne aflevere fredag og holde weekend uden bøger. Den mundtlige eksamen er om 14 dage, og jeg er spændt på hvordan det går i år. Sidste år blev det til et 10 tal, så har da mine forhåbninger om et godt resultat denne gang også!

Fredag tog Alexander, mormor og jeg i minimaxx. En biograftur for de mindste. Alexander fik popcorn, men ville meget hellere have rosiner – Mit skøre barn! 🙂 Selve oplevelsen var en blandet fornøjelse. Det gik rigtig godt de første 45 min, men så kunne han ikke sidde stille mere, og vi måtte lokke med kiks. Men han var ikke den eneste i salen, der ikke kunne holde koncentrationen i alle 77min, trods han var den yngste. Måske man burde overveje filmens længde til arrangementer som dette! Heldigvis var der plads til at småsludre med ungerne undervejs, uden at der blev tysset, og flere børn var oppe og strække benene. Det mest positive var lydniveauet! Der var skruet godt ned, så det var helt tilpas. Det er absolut ikke sidste gang vi tager i minimaxx, meeeennn jeg tror, vi venter til han er lidt ældre. Måske til efteråret!

Resten af ferien blev brugt på vores maleprojekt. Vi skal sælge vores hus, og derfor er der enkelte ting der skal gøres klar. F.eks. at male lidt. Så mens far var i malertøjet, hygge Alexander og jeg med modellervoks, gemmeleg, gåtur i hundeskoven, duplo tog og film.

Da vi gik i seng i går, havde jeg den der behagelige fornemmelse i kroppen. Jeg tog absolut gerne endnu et par dages ferie, men vi har også haft en så fuldtud skøn ferie, at jeg var ladet op og klar til at komme afsted på arbejde igen.

Min praktik er jo slut, og det betyder, jeg skal tilbage på vikarbænken. Så i dag startede jeg ud med musik og madkundskab. En fin udfordring for dansk/engelsk læreren! 😉 Jeg skulle ihvertfald lige genopfriske min hengemte viden om hel og halv noder og indisk mad.

Nåh ja, og så har vinterferien forresten også givet masser af tid til bøger. Så på de få dage, fik jeg læst 3 bøger, plus halvdelen af en 4. Et ganske udemærket resultat! Men det samler jeg op på sidst på måneden!

Jeg håber I også har haft en skøn vinterferie!

IMG_6081

Toget på banegården i Århus var et hit. 

IMG_6093

IMG_6101

IMG_6116

Mors lille giraf! ❤

Skriv et svar

