2015 – året fyldt med bøger

Billede 13-08-14 13.15.59

Efter at være blevet en del af bogbloggerland, er det gået op for mig, hvor mange bøger nogle bloggere læser. Jeg har altid læst mange bøger, men det har været meget i perioder, og der har været år, hvor jeg stort set ikke har åbnet en bog. Men jeg kan hurtigt se, at hvis jeg vil blogge om bøger og lave boganmeldelser, så skal der komme mere end en anmeldelse ud om året! 🙂

Jeg valgte derfor sidste år at sætte mig et mål på 30 bøger. Et mål der for mig virkede som en udfordring, men stadig overskueligt. Nogen udfordring blev det dog ikke, for jeg nåede målet og læste yderligere 10 bøger. Altså 40 bøger i alt i 2014.

Da jeg valgte at offentliggøre mit resultat på facebook i december, blev jeg straks udfordret af en kammerat til at nå 100 bøger i 2015. Et antal jeg udemærket godt ved bliver urealistisk, men jeg har fået blod på tanden til at se, hvor langt jeg kan nå. Det er vigtigt for mig, at det ikke kommer til at ske på bekostning af lyst og nydelsen af at læse, så derfor er og vil mit mål blot være for sjov!

Min facebook er fyldt med folk der udfordrer sig selv på antal kilometer løbet eller minutter de har stået i planke, så jeg prøver bare at være med på det nye sort. Bare med bøger! 🙂

Jeg vil fremover lave en update hver måned, for jer der gerne vil følge med i min process.

Her er første update – Bøger læst i januar 2015:

Januar startede godt, og allerede den 5 januar havde jeg læst 3 bøger. Spurten holdte dog ikke, så efter 31 dage, er resultatet:

Alkohol i familien – novellesamling

Blodsøstre af Pernille Eybye – Blodsøstre nr. 1

Hyænelatter af Pernille Eybye – Blodsøstre nr. 2

Kampbrødre af Pernille Eybye – Blodsøstre nr. 3

Slangestenen af  Martin Vinther – ungdomsbog

Ydermere har jeg betalæst et manuskript, (Der kommer mere på bloggen senere, om min oplevelse som beautiful reader), og jeg er startet på Ellinor og Park, der dog stadig ligger halvfærdig på sengebordet.

Altså et samlet antal på 6 færdiglæste bøger i januar.

Af bøgerne læst er kun en anmeldt her på bloggen. Jeg har svært ved at anmelde Alkohol i familien, da jeg selv har bidraget til novellesamlingen, og derfor jeg har svært ved at være 100% objektiv. Skulle der være nogen derude som har læst og anmeldt den, vil jeg meget gerne høre fra jer.

Serien om blodsøstrene vil jeg gerne færdiglæse, før jeg anmelder den, og manuskriptet jeg har betalæst, må jeg af gode grunde ikke afsløre, så det bliver også først anmeldt, når/hvis bogen udgives. Altså er det kun Slangestenen I kan læse en anmeldes på.

 

Februar er en kort måned, så jeg må straks i gang. Læselisten indeholder blandt andet følgende bøger:

A room with a view af E. M. Foster – Til læseklubben

Emma af Jane Austen – Readalong på lovebooks

Bryllupsnatten af Sophie Kinsella

Følgesvenden af Pernille Eybye – Blodsøstre nr. 4

 

Har I nogle boglige mål for 2015?

 

7 thoughts on “2015 – året fyldt med bøger

  1. Jeg elsker at læse folks månedlige updates, jeg synes det er så hyggeligt at se, hvilke bøger der er blevet læst rundt omkring. Held og lykke med udfordringen, det skal du nok klare! 🙂

  2. 100 bøer er mange, når der er småfolk på vej 🙂 Men held og lykke!

    Mit officielle mål er 70 – men så er der lige en overfyldt reol og et par hylder, som jeg gerne vil til bunds i… Så uofficielt skal jeg have læst alt, hvilket jeg til gengæld godt ved, jeg ikke kan nå! 😛

    • Det er nok alt for meget – med mindre de sover godt. Så er det jo tid til at læse 🙂
      Åh jeg magter ikke at nå til bunds i dem jeg har. Så skulle jeg læse meget mere end 100 🙂

  3. Pingback: Februar update | nenaskov

Skriv et svar

