Om at være gravid og lave lister….

Nu hvor jeg så småt er begyndt at mærke tvillingerne i maven, bliver det hele mere virkeligt. Sådan var det også med Alexander. Indtil man mærker de første små puf og spark, så er det hele en smule svært at forstå, og at gå i gang med forberedelserne virker en smule tidligt. Men nu er vi i gang, og jeg har selvfølgelig lavet en liste.

Jeg har før skrevet om min trang til at lave lister, hvilket absolut ikke er en trang der forsvinder i forbindelse med planlægningen af en så stor begivenhed som at få tvillinger. Så mange ting at huske og så lidt hjernekapacitet tilovers efter skole og eksamen til at huske det.

Jeg synes egentlig selv, at min liste er ret kort, og selvom den er struktureret og kategoriseret, så er det ikke en liste der fylder flere sider. For det ville jo være sindsygt overdrevet……!!! Ja det var i hvertfald min tanke, lige indtil jeg stødte på en fil på computeren fra 2012, der hedder “Ting til baby”. En liste som jeg lavede, da jeg var gravid med Alexander.

OMG.. listen er flere sider, og er delt op i emner, underemner og jeg skal komme efter dig. Alt er noteret med priser, om det er købt eller skal ønskes i barselsgave, til navngivning osv., og der er lavet ekstra kolonne til notater, som uddyber ønsker og tanker i forbindelse med hvert eneste køb. Det er helt ned til den mindste tube zinkcreme.

Jeg burde jo nok vise jer monstret, men det er simpelhen for flovt. Jeg håber, I kan forestille jer, hvordan den gravide i sin tid gik over gevind, og skabte en liste mere detaljeret og udarbejdet, end den snedigste politiske dagsorden.

Der er godt nok stor forskel på at være gravid første gang og være gravid anden gang. 🙂

2015/01/img_5984.jpg

3 thoughts on “Om at være gravid og lave lister….

    • Nej og det er ikke bare tiden til lister.. når folk spørger hvor langt jeg er henne, kan jeg aldrig svare så præcist som jeg kunne i første graviditet. Det bliver altid et øhh.. ca. og så et antal måneder. Første gang kunne jeg svarer ned til det enkelte +. Uge + dag. 🙂

Skriv et svar

