Madinspiration

Da jeg startede bloggen i sin tid, handlede det også om madplaner og opskrifter. En ting jeg dog valgte at tage fra for at være en smule mere boglig rettet. Det betyder dog ikke, at jeg ikke vil komme med indlæg om mad i ny og næ. Og netop sådan et vil jeg starte weekenden med. Vi har nemlig efter jul valgt at bruge Christian Bitz’s “Bitz’s store kur” som inspiration til vores madplaner.

Hverken manden eller jeg er på direkte slankekur, men det skader aldrig at blive inspireret af sunde, velsmagende og mættende opskrifter.

Hvis du er til mad, der smager af noget, og som gør dig veltilpas, en madplan, der gør livet nemmere, og opskrifter der er lette at lave, så er Bitz’ Store Kur lige noget for dig.

Du kan læse mere om kuren her.

Vi bruger det som sagt ikke til kur, men til madinspiration, og jeg vil gerne fremhæve to af de opskrifter vi har prøvet, da jeg var meget begejstret.

Chili con carne med rødkålssalat – Det var nemt og lækkert. Jeg plejer at bruge en opskrift inde fra Valdemarsro, som også indeholder chokolade. Og chokolade i chili er nu blevet et must hjemme ved os. Det giver lidt det sidste pift i smagen. Jeg valgte at tilføje nachos til mit måltid. Chili con carne med nachos som ske er altid er hit!

Blomkålssalat – Jeg lavede laksefrikadeller og ovnfritter til istedet, men salaten var dejlig sprød og frisk.

Det er heldigvis så nemt. Hver uge får jeg en mail med opskrifter, og så kan jeg vælge dem ud vi vil bruge, evt. tilføje lidt selv og vupti en ny ret uden at det føles som det samme gamle mad vi altid får. 🙂

God weekend!

Skriv et svar

