Bogforum 2014

IMG_5596

D. 7 – 9 november ligger årets bogforum. En weekend fyldt med alverdens oplevelser, for alle dem der elsker bøger og dem bag bøgerne. Har du aldrig hørt om bogforum, kan du læse mere på deres hjemmeside.

På bogforum vil der blandt andet være masser af muligheder for at møde de forskellige forfattere, høre deres tanker bag deres værker, og højtlæsning af både nye og gamle kendinge. Det er mit første år på bogforum, hvilket bare gør det hele endnu mere spændende. Jeg har brugt en hel aften på at læse programmet igennem, og sætte små flueben ved alle de ting jeg gerne vil opleve. Desværre kan man kune være et sted af gangen, og der skal også være tid til at spise og shoppe lidt bøger undervejs, så jeg må nok erkende, at jeg ikke når rundt til alle mine ønsker. 🙂

Noget af det jeg glæder mig  mest til er Sophie Kinsella, Maren Ulthaug og Sarah Engell, der hver i sær kommer med hver deres genre og forhåbentlig også hver deres fede oplevelse.

Sophie Kinsella fordi hun er magisk med en kærlighedspen og hendes historier om skønne kvinder, Maren Ulthaug fordi hun er sjov og nærværende og helt nede på jorden, og Sarah Engell fordi hun står bag min sidst indkøbt, dog stadig ikke læst men rost til skyerne, ungdomsroman “21 måder at dø”. Jeg håber på at kunne nå at læse den inden, men jeg skal vist også til at være realistisk med den mængde læsning, jeg forventer jeg kan nå inden næste weekend. (læs: lige pt. er den total urealistisk! 🙂 Udover disse 3 kvinder, skal jeg blandt andet også opleve Ulrik Wilbek, Elsebeth Egholm, Helle Helle, Christian Bitz, Jo jo Moyes og Hella Joof.

Bogforum er ikke kun oplæg, interviews og signeringer. Det er også en mulighed for at komme i kontakt med nogle af de klog folk, der står bag forlagene. Ydermere afholdes der små skriveworksshops, som jeg bestemt også gerne forbi og tjekke ud.

Men det er som sagt min første gang, og jeg ved, at jeg vil opdage nogle ting undervejs, og blive en erfaring rigere ift. planlægning til næste års bogforum. Men i år vil jeg tage det oppe fra og ned, forsøge at se/høre/opleve så meget jeg kan, og suge til mig af indtryk undervejs. Min plan er selvfølgelig at medbringe både mobil og kamera – så jeg kan dokumentere og vise det hele for jer på bloggen bagefter.

Skal I til bogforum i år? Hvad er jeres must-see?

 

Skriv et svar

