Confession

Forgive me Father for I have sinned. It’s been 4 days since my last book! 

 Ja du læste rigtigt! 4 dage siden jeg vendte den sidste side af Sophie Kinsella’s roman “Mine hemmeligheder”. Jeg har flere gange overvejet at tage min temperatur, for jeg må da være blevet syg?! 🙂

Ej, sandheden er, at jeg har et mål.  At genlæse hele Shopaholic serien, og gerne inden bogforum. Men da jeg desværre ikke ejer alle bøgerne, har jeg måtte vente indtil de kom hjem til mig på biblioteket. Jeg har i dag været nede og hente de 4 første bøger, så nu kan jeg komme i gang. Men det er sjovt, for det har været sådan en trippende fornemmelse, hvor jeg egentlig godt kunne læse noget andet, indtil jeg fik bøgerne hjem, men jeg havde bare slet ikke lyst til at læse andet. Og nu hvor jeg har fået bøgerne hjem, har jeg tonsvis af læsning til studiet. Det passer altid enormt dårligt! 🙂

Men læses skal der, om det så betyder, at jeg må få lidt mindre søvn. Jeg har glædet mig helt vildt til at tage fat i den skønne og skøre historie om Becky Bloomwood med det store behov for at bruge penge. Jeg har ikke læst den første bog, siden før den blev filmatiseret, og ligesom så mange andre filmatiseringer var jeg bare overhovedet ikke tilfreds. Så det bliver dejligt at dykke ned i teksten igen.

Noget af det jeg husker bedst fra første bog er Becky’s logik. F.eks. da hun skal i gang med at spare penge, bruger hun en masse penge på en ny notes bog, for at kunne notere hendes plan. For det giver jo rigtig god mening…. ihverfald for Becky. Det er sådan en hyggelig serie, fyldt med kærlighed til både mænd og penge, men også bare en historie om en kvinde, der ligesom alle os andre, jo bare er et menneske. En sjæl med den svaghed at hendes logik og handlinger, ikke altid er alt for gode for hendes konto. Og så er der jo hendes bankmand – han spiller en humoristisk og hjælpsom…  eller det er vist en mere streng og konservativ rolle, der sætter prikken over i’et. Det kommer vist an på om det er Rebecca du spørger! 🙂

IMG_5592

Her er de fire første bøger, i bedste biblioteks stil. Forskellige størrelser og udgaver. Det kan da ikke være mere rodet! 😉

 

Skal du også med til Bogforum og opleve Kinsella?

 

 

1 thoughts on “Confession

Skriv en kommentar