Readathon #1 – Valg af bøger

IMG_5485

På lørdag skal jeg deltage i mit første readathon. (Dewey’s Readathon. Læs mere her) Et event jeg ikke kendte til før i foråret, hvor jeg kunne følge de andre bloggers skønne indlæg om bøger, samvær og kampen mod søvnen. Bestemte mig allerede der, at jeg bare måtte deltage næste gang!

Allerede i det sekund jeg trykkede tilmeld, begyndte min tanker, at kredse om hvilke bøger jeg skulle vælge til min readathon bogstak. Det har været en ufattelig svær beslutning. Ikke fordi jeg ikke kan vælge mellem mine bøger – jeg kan jo altid læse en anden dag, men fordi jeg ikke har nogen anelse om, hvad jeg har lyst til at læse, når der skal læses så mange sider i træk, og hvilke bøger vil kunne holde mig vågen, når mørket bliver tungt omkring mig! Jeg er dog nået frem til følgende stak, og håber at det er de rigtige valg, jeg har truffet. Heldigvis er der ikke langt over til bogreolen, i tilfælde af at jeg pludselig får lyst til at læse noget andet. 🙂

Aberne af David Meinke – Anden bog i ungdomsserien om Jonathan, Mateus og Nick. Jeg har læst første bog i forbindelse med undervisning i ungdomslitteratur på seminariet, så jeg tænkte, at det ville være et godt valg til bogstakken. Som min seminarielærer siger: En god dansklærer har altid en ungdomsbog og en voksenbog liggende på sengebordet.

The Perks of being a Wallflower af Stephen Chbosky – En bog jeg efterhånden har fået anbefalet af mange, og som har stået højt på min læseliste længe. Den er bare altid blevet overhalet indenom af andre bøger. Derfor skal den være med og den skal have den ære at være første bog der skal læses.

Twenties Girl  af Sophie Kinsella – En genlæsning og en af mine yndlings Kinsella bøger. Jeg har en teori om at det skal være nemt og genkendeligt ud på de sene aftentimer. Nu må vi se om det holder stik.

I alt 813 sider.  – Jeg kan ikke være med i alle 24 timer, så jeg tror det passer meget godt.

 

Skal du være med til Dewys readathon? Hvilke bøger har du valgt til bogstakken?

 

Jeg laver løbende opdateringer her på bloggen, samt opdatere med stemningsbilleder på instagram (nenafunkskov). På twitter (nenafunk) jeg vil dele skønne citater og tanker. Så følg endelig med, også selvom du ikke deltager. Det bliver en fest! #readathon kan vise dig vej til de andre deltagers opdateringer på de socialemedier.

 

11 thoughts on “Readathon #1 – Valg af bøger

    • Ja det tror jeg også. Min læsetid er dog lige blevet kortet lidt af, så jeg når ikke det hele. Men heldigvis må man jo gerne læse videre efter kl. 14 søndag 😄

    • Det må tiden vise. Du er den først i min omgangskreds, der ikke jubler og hopper på stedet – men synes det er så fedt, når der er forskellige meniger. Glæder mig til at se hvad jeg synes!

  1. Pingback: 24 timers læseparadis | nenaskov

Skriv et svar

