De små og deres ‘vinter’udstyr

Vi har været på indkøb, så Alexander ikke kommer til at fryse, nu hvor efteråret har meldt sin ankomst. Jeg er ny på det hersens sko/støvle område – eller mere specifik på sko/støvler til børn, og der er ekstremt mange muligheder, mærker og typer, så det har været lidt af en udfordring. Det virker som om, at folk har deres yndlingsmærker ud fra deres egne eller andres erfaringer, men det er ikke typisk ensrettet mod kun et mærke. Alexanders første sko var SuperFit, det samme var hans sandaler. Dem var vi egentligt ret glade for, og de har holdt ubeklageligt. Her i sommers købte vi et par Nikefree sko, som har været yndlingsskoene indtil nu. De var lette og smedige, og gav ham god bevægelighed til både at gå og kravle. De var også nemme at få af og på, med deres velcrolukning. Jeg har tænkt at de skal fungere som hjemmesko nede i vuggestuen her til vinter, da de stadig passer godt!

20140521-165217-60737073.jpg

Mine egne yndligsskomærker er Peak og Ecco, så derfor var det naturligt at jeg tjekkede deres sortiment ud, ift. indkøb af vintersko og støvler til Alexander. Peak laver ikke børnesko, men det gør Ecco, og her faldt jeg pladask for denne skønne efterårssko. Den er nem at få af og på, den sidder godt og kan justeres med snørrebåndene, og så er de vildt fede!

Billede 11-10-14 12.47.35

I forbindelse med købte af dem, forhørte jeg mig ang. vinterstøvler, og fik afvide at man ikke skulle vente for længe. Jeg er som sagt ny i det her, så for mig virkede det helt absurd, at man ikke kan vente med at købe vinterstøvler, til det bliver i nærheden af at man skal bruge dem, men at det skal ske i sensommeren. Så derfor valgte jeg også at vente lidt.

Her i sidste uge gik vi tilfældigvis forbi Eccobutikken, og gik ind så vi kunne prøve vinterstøvlerne, for at se om Eccos modeller overhovedet passede. Jeg valgte to meget forskellige typer. Den klassiske vinterstøvle med velkrolukning, og så denne bløde model med lynløs. Den blødemodel var klar den der sad bedst, plus den giver ham støtte samtidig med at den giver fuld bevægelighed. Alexander skulle have en str. 23 og vi endte med at købe de sidste par de havde i hans størrelse. Dvs. med mindre andre butikker har den, så er de udsolgt i hans størrelse nu!! Det er vildt.

Billede 11-10-14 12.47.51

Men jeg er pænt glad for vores køb, og jeg har lært at det er seriøst at man skal være ude så tidligt.

Heldigvis er både flyverdragt, vinterjakker, vanter og huer også i hus, så vi kommer ikke til at løbe desperat rundt efter det der er tilbage. Og heldigvis sælger LEGO vintertøj, så vi kunne klare alt indkøb i personaleshoppen 🙂

Billede 06-09-14 15.42.06

 

Er I færdige med vintertøj og sko indkøbene? Hvilke mærker har I været glade for, hvilke er I endt med?

 

4 thoughts on “De små og deres ‘vinter’udstyr

  1. Vi købte for 5 uger siden – både sko og flyverdragt. I højt solskin, og jeg følte mig ret tåbelig at stå der og svede mens jeg ventede på, at en ekspedient skulle blive ledig fra alle de andre forældre, der var ude i god tid. Men belært af erfaring – I foråret tror jeg nærmest, jeg fik støvet det sidste par Bisgaard sandaler i den model og farve, der var tilbage i Danmark, op.

    Vi ender altid med Angulus, Bisgaard (til hende med de smalle fødder) eller Aurato Rap. Flyverdragten plejer at være fra H&M, men i år blev den fra NameIt, fordi jeg syntes H&M’s var grimme- De plejer ellers at holde fint og gå i arv:)

Skriv et svar

