Selv i den travle tid, skal der være plads til at lave ingenting!

Jeg har her på det sidste skrevet en del indlæg om vores travle hverdag, og hvordan alle minutter bliver udnyttet, så det hele kan gå op i den sidste ende. Men det er vigtigt for mig, at der også er plads til dage og aftener, hvor man tager en slapper – ellers tror jeg ikke på, at det holder i længden. Det gør det i hvertfald ikke hos mig! Der er brug for øjeblikke, hvor man kan lade op, se en film, læse en bog eller bare kigge ud i luften.

Min yndlingsbeskræftigelse er en god bog gerne i selskab med min dyne. Jeg kan nu også godt lide at falde i staver til en serie på netflix. I øjeblikket er det “Mad Men”. Og jeg har lige opdaget, at der er nye episoder af “Once upon a time”, så mon ikke det også snart skal udforskes.

Jeg har specielt haft brug for en friaften om tirsdagen, hvor jeg først har fri kl. 17, og efter en hel dag med “back to back” undervisning, er hovedet ved at falde af, af tyngden fra analysemodeller, ideologier og stavefejl. Og så passer det perfekt at der om tirsdagen kommer der “De unge mødre”. 🙂

Ellers plejer jeg ikke at holde fri andre dage og aftener i løbet af ugen. Selv fredag aften bliver brugt på lektier og forberedelse, sådan at jeg ikke mister dyrebar tid i weekenden, hvor jeg kan nyde vores familietid.

I dag er en undtagelse, da jeg har været til tandlæge, hvor de er påbegyndt behandlingen af mine fortænder, som jeg i foråret ødelagde ved at falde på hovedet ned af vores kældertrappe. Jeg har altid enormt store eftervirkninger efter bedøvelsen, så det eneste jeg magter er en times tid foran bloggen og så ellers masser af tid på langs på sofaen. Så i aften bliver også en “slap af” aften – forhåbentlig med selskab fra Hans. Man bliver jo nødt til at udnytte tiden til et stearinlys og en god film evt. 🙂

Afsætter I også aftener til afslapning og kærestetid? Og hvad gør I når I skal slappe af?

Billedet er fra min graviditet med Alexander. Det var nemt før man fik børn! 

IMG_0975

2 thoughts on “Selv i den travle tid, skal der være plads til at lave ingenting!

Skriv et svar

