Min blog – en god blog?

Untitled

Der er ikke monopol på at blogge og der er utallige holdninger til hvad en god blog er. Jeg har læst, at nogle læsere foretrækker en stilren blog, hvor budskabet er tydeligt og hvor der er en klar rød tråd. Et sted der kan sættes i kategori, og tiltrække de læsere der interessere sig for de pågældende emner. Det giver meget god mening, og det har sat mange tanker igang, da min blog ikke er stilren og den røde tråd der holder sammen på mine indlæg, udelukket er min lyst. Jeg har ikke en overordnet kategori, men opretter indlæg om de ting jeg har lyst til i øjeblikket. Jeg skriver om bøger, film, børneopdragelse, shopping, studiet, min forfatterdrøm, opskrifter og meget andet.

Sidste år valgte jeg at starte denne blog, fordi jeg havde lyst til at dele sparetips og madplaner. Det var jo egentlig ret målrettet og jeg havde en ide med hvad jeg ville. Dette blev dog hurtigt ændret, da jeg fandt ud af, at min blog ikke bare er et sted for de mennesker der læser med, men også et sted hvor jeg kan lufte mine tanker. Det er et sted, hvor jeg kan kravle væk fra verden omkring mig, og fordybe mig i det emne jeg har valgt at skrive om. Denne fordybelse kan være lige fra små glimt af mit liv, til større filosofiske vandringer gennem emner der interesserer mig. Min blog er en forlængelse af mine tanker – en dør ind i mit hovede og ind i mit sind.

Selvom jeg dog skriver for mig selv, så ville det være løgn, hvis jeg påstod at jeg aldrig tænkte over om folk synes om det jeg skriver. Men når jeg søger tilbage til min dybeste lyst til bare at skrive, så giver det mig ro til at forsætte som hidtil i øst og i vest. Jeg skriver denne blog, fordi jeg har lyst til at arbejde med mine tanker på et plan, hvor andre kan følge med. Om de så gør eller ej, det må være op til dem – men jeg ved at det jeg skriver, er spændende for mig og det er det eneste jeg har brug for at huske lige nu. Så kan det være at jeg på et tidspunkt vælger at oprette en mere målrettet blog. Måske en bogblog til mine anmeldelser og bogoplevelser, eller en blog om børn og familieliv til indlæg om min skønne søn og de udfordringer der er i at blive forældre, men lige nu bliver jeg her og så håber jeg at I alligevel vil følge med. Heldigvis kan man altid springe over de indlæg der ikke har interesse. Og husk, jeg kategoriserer mine indlæg og derfor kan man altid se det overordnede emne.

På Instagram deler jeg min hverdag i billeder, så følg endelig med! (nenafunkskov)

God læselyst! 🙂

2 thoughts on “Min blog – en god blog?

  1. Hey – jeg synes, du gør det rigtig godt, fordi du ikke lægger skarpe begrænsninger på. Det er teksten alene, der skal ramme modtageren. Og alt er interessant, hvis det bliver leveret ordentligt. Go Girl!

Skriv et svar

